شناسهٔ خبر: 31204772 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شبکه آبرساني طرح غدير به پايانه مسافري چذابه متصل شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مدير پايانه مسافري چذابه گفت: شبکه آبرساني طرح غدير پس از ماه ها انتظار روز شنبه به پايانه مرزي چذابه متصل شد.

احسان نونژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:طرح آبرساني به پايانه مسافري چذابه از پايين دست رودخانه کرخه که توسط سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام بود در ايام اربعين حسيني ناتمام ماند ولي با پيگيري انجام شده بالاخره آب مورد نياز از طرح غدير تامين شد و پايانه مسافري به شبکه يکپارچه آبرساني در غرب خوزستان پيوست.
وي گفت:در چند روز آينده نسبت به خريد حق اشتراک و توزيع آب در شبکه داخلي پايانه مسافري چذابه اقدام خواهد شد.
مدير پايانه مسافري چذابه در ادامه با بيان اينکه آبرساني به مواکب مردمي مستقر در 2 کيلومتري پايانه چذابه انجام شده بود ولي ادامه اين طرح به دليل برخي مشکلات اعتباري تا پايانه مرزي ناتمام ماند افزود: با اتصال شبکه آبرساني غدير به اين پايانه ، مشکل تامين پايدار آب حل شد.
پيش از اين آب مورد نياز پايانه چذابه با تانکر تامين مي شد که در ايام اربعين حسيني به دليل ترافيک سنگين ، انتقال آب به وسيله تانکر با مشکلاتي همراه بود.
طرح آبرساني به مواکب مردمي اطراف پايانه مرزي چذابه در اربعين پارسال با تاکيد استاندار خوزستان به سرانجام رسيد ولي ادامه آن تا پايانه متوقف شد.
با بهره برداري از طرح آبرساني غدير به پايانه مسافري چذابه ، امکان اتصال شبکه به پايانه تجاري چذابه نيز فراهم شده است.
پايانه مسافري چذابه يکي از سه کانون اصلي تردد زائران اربعين اربعين حسيني است.
در سال هاي اخير زيرساخت هاي لازم در مسير حرکت کاروان هاي اربعين حسيني منتهي به مرز چذابه در 110کيلومتري شمال غرب اهواز بهتر شده است.
جاده هاي دسترسي به پايانه ، آب آشاميدني و برق پايدار ، روشنايي، اينترنت و حمل و نقل از جمله امکاناتي که در مرز چذابه به منطور رفاه زائران تدارک ديده شده است.
اربعين 1397 حدود 236هزار زائر از چذابه براي حضور در کنگره جهاني اربعين رهسپار نجف اشرف و کربلاي معلي شدند.
مرزهاي رسمي و بين المللي شلمچه و مهران 2 کانون ديگر تردد زائران اربعين حسيني هستند.
6065/ 6037
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما