شناسهٔ خبر: 31204750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشن تکلیف فرزندان کارکنان فرودگاه های استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آئین جشن تکلیف فرزندان کارکنان اداره کل فرودگاه های این استان با حضور امام جمعه بوشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، آئین تجلیل جشن بندگی فرزندان کارکنان و افتتاح نمازخانه فرودگاه های مرکز استان، امروز  27 بهمن ماه، در محل اداره کل فرودگاه های بوشهر با قرائت قاری جوان جاوید کیهانی پور برگزار شد.

 

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، در این مراسم، گام دوم استقامت و سربلندی با طلوع دهه پنجم انقلاب اسلامی را تبریک گفت و یاد امام و شهدا را گرامی داشت.

 

آرامش یکی از زیبایی های بهشت برای بهشتیان است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به آیه شریفه 24 و 25 سوره مبارکه مطففین، صحنه های زیبایی را در قیامت می بینیم و از یک آرامش بسیار بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: آرامش یکی از زیبایی های بهشت برای بهشتیان در بهشت است.

 

وی در ادامه افزود: اهل بیت رسول الله (ص) زیباترین شکل بخشش را داشتند به طوری این عمل صالح و خیر را انجام می دادند که زمینه توجه بندگان را به خدا ایجاد و برقرار می کرد.

 

استاد تفسیر دانشگاه خلیج فارس بندر بوشهر به تفسیر آیه 284 سوره بقره «لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللَّهُ فَيَغْفِرُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» پرداخت و بیان کرد: هر کس زندگی خود را به سبک زندگی قرآنی و اهل بیتی تنظیم و برنامه ریزی کند از آرامش و موفقیت خاص تر هستند.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه عنصر اصول دین به عنوان عنصر اصلی جامعه مسلمانان موحد است، عنوان کرد: انسان موجودی است که فوق العاده نیاز به کمک دارد و اساسا انسان موجودی است که فقیر کمک دیگران است و این فقر ذاتی است.

 

وی با اظهار بر اینکه فقر مادی قابل کنترل و مدیریت است، اضافه کرد: فقر دیگری که انسان را فوق العاده تحت فشار می گذارد، آن فقر معنوی است و هر چیزی که غیر مادی است در این سیکل است و لذا انسان های بزرگ انسان هایی هستند که در مشکلات و در فراز و فرودهای زندگی با صبر و اقامه نماز بر مشکلات خود فائق می آیند.

 

نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» صبر شخصیت انسان در برابر مشکلات محکم و با اقامه نماز ارتباط خوبی با خدا برقرار می کند، گفت: صبر انسان را حفظ می کند تا فرو نریزد و نماز عامل آبادانی امارت شخصیت انسان می شود.

 

وی با بیان اینکه نماز درب ورودی و بررسی و قبولی دیگر اعمال است، ادامه داد: انسان اگر کار و عمل خیر انجام دهد و هر سال به حج برود و به نیازمندان کمک کند ولی در اقامه نماز دقت نکند و کاهلی کند سایر اعمال او تحت محاسبه الهی قرار می گیرد و بدین جهت است پروردگار سبحان فریضه نماز را به عنوان واجب دینی بر ما واجب کرده است و حتما در این واجب دینی یک مصلحت، معماری و تربیت دینی بوده است و آن این است که نماز با معرفت، انسان را از عوامل سقوط شخصیتی به مانند «ثروت، شهوت، شهرت و قدرت» نجات می دهد.

 

نماز انسان را بر اساس «إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» معماری شخصیتی می کند

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر اظهار کرد: نماز انسان را از سقوط شخصیتی نجات می دهد و بر اساس «إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» معماری شخصیتی می کند.

 

نماز مایه نجات و کمال انسان است

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نماز نجات بخش و کمال آفرین است و مایه نجات و کمال انسان است، افزود: بهترین ثروت تقوا است و نماز رکن اساسی زندگی ما است.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر تصریح کرد: همه ما باید برنامه کارمان را وقت اقامه فریضه نمازمان تنظیم کنیم و نه اینکه نمازمان را با برنامه شرایط کاریمان تنظیم کنیم و سعی بر مداومت اقامه نمازجماعت در مساجد داشته باشید.

 

تجلیل از جشن تکلیف فرزندان کارکنان فرودگاه بوشهر

خاطرنشان می شود: در این آئین بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله صفایی بوشهری؛ از ایمان پولادی، حسین عرب زاده، مجید رفیع، مهدی پولادی، هلیا اسماعیلی، ریحانه جمالی، هستی مشهدپور، فاطمه برزگری به عنوان فرزندان جشن تکلیف و بندگی  با اهدا لوح تقدیر مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسط امام جمعه بوشهر تجلیل به عمل آمد.

 

وقف امام جمعه بوشهر به نمازخانه فرودگاه

گفتنی است، امام جمعه بوشهر قاب فرش اهدایی اداره کل فرودگاه های استان بوشهر را وقف نمازخانه این اداره کل کرد.

 

نظر شما