شناسهٔ خبر: 31204383 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تخصیص قیر رایگان فقط به پروژه‌های با پیشرفت بالا

تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی که پیشرفتی نداشته و فاقد اعتبارات کافی هستند توجیه فنی و اقتصادی ندارد. محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب گفت: در شرایط کنونی وزارتخانه تنها به پروژه‌های فعال در کشور قیر ارائه می‌کند.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی که پیشرفتی نداشته و فاقد اعتبارات کافی هستند توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب گفت: در شرایط کنونی وزارتخانه تنها به پروژه‌های فعال در کشور قیر ارائه می‌کند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، رضایی‌کوچی ادامه داد: واگذاری قیر رایگان تنها به پروژه‌های عمرانی فعال باهدف ساماندهی نظام توزیع این محصول صورت می‌گیرد، زیرا در برخی از موارد این مسئله وجود داشت که افراد قیر را در بازار آزاد به فروش برسانند، ازاین‌رو وزارت راه و شهرسازی برای مقابله با این مسئله، سازوکاری را برای توزیع قیر ایجاد کرد.

او  گفت: براساس اصول تعیین‌شده، قیر رایگان به پروژه‌های با پیشرفت عمرانی بالا تخصیص داده می‌شود، یعنی آن‌که قیر رایگان به پروژه‌هایی حتی با پیشرفت 70 یا 80 درصد نیز ارائه نشده و تنها زمانی که پروژه در مراحل پایانی قرار دارد، قیر داده می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، بابیان اینکه براساس مصوبه مجلس حدود چهارمیلیون تن قیر رایگان در سال 97 توزیع‌شده است، گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تخصیص قیر رایگان صددرصدی بوده، ازاین‌رو این وزارتخانه تا بهمن‌ماه به تمام تعهدات خود در این حوزه عمل کرده است.

نظر شما