شناسهٔ خبر: 31203637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ابتکار: دولت برنامه‌ريزي گسترده‌اي براي توان ‌افزايي زنان دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: دولت دوازدهم، نگاهي راهبردي و برنامه ريزي گسترده اي براي توان افزايي اقتصادي بويژه در مورد بانوان دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ،معصومه ابتکار روز شنبه در نشست پاسداشت از بانوان تعاونگر و کارآفرين بخش تعاوني اقتصاد استان گيلان در رشت اظهار داشت: همه سرمايه ما در گرو تلاش هايي است که انجام مي دهيم و چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب را با وجود تهديدات و خواب هاي آشفته اي که دشمنان ديده بودند، سرافرازانه برگزار کرديم.
وي با اشاره به پيام اخير رهبر معظم انقلاب افزود: در اين چشم انداز؛ کار و تلاش و فعاليت حرف اول را مي زند و همانطور که زنان از روز اول پيروزي انقلاب نقش داشتند، با توجه به اهميت و حفظ نقش هاي خانوادگي و نقش عظيمي که خداوند براي مادران قرار داده، نقش خود را در تعالي و رشد جامعه ايفا خواهند کرد.
ابتکار ادامه داد: در زمان حاضر در بسياري از روستاها زنان تحصيلات دانشگاهي دارند ضمن اينکه تعاون گران زن در اقتصاد کشور، موثر هستند و گاهي از مردان نيز جلوتر بوده اند.
وي امضاي تفاهم نامه و موافقت نامه اجرايي با وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعي را از جمله اقدامات حمايتي دولت عنوان و بيان کرد: طرح کسب و کار من ، با هدف مهارت مديريت کسب و کار يکي از طرح هاي معاونت رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده است و مشاغل خانگي همچون حصيربافي از اهداف اين طرح هستند.
ابتکار تصريح کرد: بانوان در حال حاضر در بخش هايي همچون استارتاپ ها ، شرکت هاي دانش بنيان و توليدات دارويي فعال هستند و بايستي مديريت کسب و کار را فرا بگيرند چراکه صرف تحصيلات دانشگاهي و پرداخت تسهيلات به آنها ، نمي تواند موجب ايجاد بنگاه اقتصادي موفق شود.
وي با يادآوري اينکه تاکنون افزون بر 42 درصد تسهيلات فراگير در شهرها و روستاها و تسهيلات پايدار در روستاها پرداخت شده، افزود: اين امر نشان مي دهد که فعاليت هاي اقتصادي بانوان با توجه به مهارت ها ، تحصيلات و نيز با توجه به فرهنگ ، ظرفيت هاي بومي و تنوع قوميتي آنها انجام مي شود و لازم است در برخي جاها ، فرهنگ ها را در لباس هاي سنتي و صنايع دستي بازيابي کنيم.
ابتکار بازاريابي هدفمند را راه حل نهايي براي کمک به اقتصاد بانوان عنوان و بيان کرد: توجه به سليقه مخاطب ، توجه به بازارهاي داخلي و بين المللي از مواردي است که براي بازاريابي بايد به آنها توجه کرد و آشنايي با فناوري هاي نوين از جمله اينترنت و بهره گيري از آنها فرصت خوبي براي بازاريابي فراهم کرده است.
وي يادآور شد: کار مشترکي با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در زمينه توان افزايي در جهت مهارت هاي اينترنتي در بخش بازاريابي و اتصال به بازار هاي جهاني در حال انجام است.
معاون رئيس جمهوري در ادامه سخنانش با اشاره به اهميت نقش خانواده براي افراد جامعه اعم از زن و مرد گفت: زمينه تحول اقتصادي و اجتماعي براي مردان و زنان فراهم شده که نتيجه آن نبايد حذف خانواده باشد و لازم است نقش مردان در خانواده پررنگ تر شود.
ابتکار افزود: بايد حمايت هايي از زنان توسط دولت همچون مرخصي زايمان، مرخصي هاي ساعتي براي زناني که کودک زير شش سال دارند و نيز در بخش هاي غير دولتي صورت گيرد.
وي زنان را مديران منابع خواند و ادامه داد: آگاهي هاي زيست محيطي زنان مي تواند در حفاظت از محيط زيست ، توليد محصولات سالم و ارگانيک و حفاظت از منابع آب نقش مهمي داشته باشد و تلاش ما اين است که زمينه ها را در اين ارتباط فراهم کنيم .
گيلان داراي دو هزار و 600 شرکت تعاوني فعال است که 254 شرکت تعاوني آن مختص بانوان است؛ اين شرکت هاي تعاوني يک هزار و 780 نفر عضو دارند و بالغ بر دو هزار و 14 نفر اشتغال مستقيم ايجاد کرده اند.
شرکت در جلسه شوراي اداري و نشست گفت وگو ملي خانواده از ديگر برنامه هاي سفر يک روزه معصومه ابتکار معاون رئيس جمهوري در امور بانوان به گيلان است.
7296/2007
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما