شناسهٔ خبر: 31202299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم مرند و جلفا در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۸:

۳۰ درصد سفره کارگر خالی است/ اگر پول نیست برای همه نباشد

حسن نژاد با بیان اینکه ۳۰ درصد سفره کارگر خالی است، گفت: اگر قرار است پول نباشد باید برای من حسن نژاد و آقای نوبخت که حقوق ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی می گیریم نیز نباید باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمد حسن نژاد» در ادامه جلسه علنی امروز شنبه 27 بهمن و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 98 گفت: مخالفت بنده نافی زحمات کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه و بودجه نیست. بودجه باید برشی از قوانین بالادستی یعنی برنامه ششم توسعه و چشم انداز 20 ساله باشد، بودجه ای که در دست ماست نه قسمتی از چشم انداز بیست ساله است و نه بخشی از برنامه ششم توسعه است.

 

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این بودجه بحث اقتصاد مقاومتی، عدم وابستگی به نفت، کوچک شدن دولت، هدفمند کردن یارانه ها دیده نشده است و دخل و خرج دولت در آن شفاف بیان نشده است.

 

حسن نژاد گفت: 25 درصد این بودجه فقط بررسی می شود و ما 75 درصد آن را نمی دانیم که چیست و کجا می رود؟ آیا این گونه بودجه بستن شفافیت به همراه دارد؟

 

وی با بیان اینکه 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در بودجه وجود دارد،‌ گفت: ما کلی بودجه کشور را بر اساس یک و نیم بشکه صادرات نفت می بندیم بعد دو میلیون و 200 هزار بشکه به پالایشگاه ها نفت می دهیم و اصلا خبر نداریم که این حجم از تولید کجا می رود. با این طرز بودجه نویسی ما کارگزار دولت هستیم یا کارگزار ملت؟

 

وی تصریح کرد: مردم دو میلیون و 600 هزار تومان پول به ما می دهند که 62 هزار میلیارد برایشان کار عمرانی کنیم این در حالی است که 97 درصد بودجه را می خوریم.

 

نماینده مردم مرند و جلفا یادآور شد: قیمت بنزین هزار تومان است و بهای تمام شده بنزین برای دولت شش هزار تومان است که در واقع دولت با این کار پنج هزار تومان به کسانی که ماشین دارند، یارانه بنزین می دهد. اگر ما قیمت بنزین را واقعی کنیم می توانی حقوق کارمندان را سه برابر و بودجه عمرانی را چهار برابر کنیم.

 

وی ادامه داد: ما برای اینکه مردم صدایشان درنیامد پول شان را تبدیل به سرطان می کنیم و در خیابان ها می ریزیم.

 

حسن نژاد با اشاره به اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و دارو در لایحه بودجه 98 گفت: تورم کالاهای اساسی 48 درصد و تورم کالاهای غیر اساسی 42 درصد است. ما کارگزار دلال هستیم یا کارگزار مردم هستیم چرا باید ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی اختصاص دهیم که دلال آن را وارد می کند و با قیمت بالاتر به مردم می فروشد.

 

وی تاکید کرد: این گونه عمل کردن جز فساد و رانت به همراه نخواهد داشت و ما باید فکری به حال این موضوع کنیم، طبق قانون دولت کارفرمای کارمند است، تورم 50 درصد است ما حقوق کارمند 20 درصد افزایش داشته است و حقوق کارگر نیز به تبع آن 20 درصد افزایش پیدا می کند این یعنی اینکه 30 درصد سفره کارگر و کارمند خالی است.

 

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی در کشور یک میلیون و 700 هزار تومان است، گفت: هیچ رابطه ای بین حقوق و تورم نیست اگر ما مالیات نداریم پس چرا تورم را کنترل نمی کنیم چرا باید کارگر هزینه این موضوع را بدهد؟

 

وی خاطرنشان کرد: بحث همسان سازی حقوق کارمندان و کارکنان را مصوب کردیم اما آیا اجرایی می شود؟ چرا باید عده ای پول هست و برای عده ای نیست. اگر پول برای کارمندی که در فلان شهرستان خدمت می کند وجود ندارد و نمی تواند حقوق دو میلیون تومانی اش را دریافت کند باید برای من حسن نژاد و شما آقای نوبخت حقوق 10 الی 15 میلیون تومانی وجود نداشته باشد و این حقوق را دریافت نکنید./

 

 

 

نظر شما