شناسهٔ خبر: 31201608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از ابتدای سال تاکنون ۱۴۶ عملیات امداد و نجات جاده‌ای بین شهری توسط هلال احمر خوزستان انجام شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۶ عملیات امداد و نجات جاده‌ای بین شهری توسط نیرو‌های امدادی سازمان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  در تشریح تعداد عملیات‌های امداد و نجات این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در مدت مذکور ۳ مورد امدادرسانی در برف و کولاک انجام شده که در مقایسه با سال گذشته که ۲ مورد بوده، تغییری نداشته است.

وی، امداد جاده ای، زلزله بالای ۴ ریشتر و امداد شهری را در سال جاری بترتیب ۳۰۵، ۹ و ۴۸ مورد عنوان کرد و افزود: این عملیات‌ها در سال ۹۶ بترتیب ۲۵۸، ۶ و ۴۴ مورد بوده که روند افزایشی نشان می‌دهد.

خدادادی بیان داشت: در سال گذشته امدادرسانی دریایی_ساحلی، ریزش آوار و گرد و غبار بترتیب ۶۲، ۶ و ۹ مورد بوده است، که در سال جاری این امدارسانی‌ها بترتیب ۵۳، ۳ و ۹ مودر انجام شد که در مقایسه با سال ۹۶ کاهش داشته، ضمن اینکه عملیات امدادرسانی کوهستان در سال ۹۶ با ۳۳ مورد و در سال ۹۷ با ۳۲ مورد، تغییری نشان نمی‌دهد.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت عملیات امداد و نجات در حوادث جاده‌ای تصریح کرد: تعداد مصدومان در سال گذشته ۶۴۹
بوده که در سال جاری با ۶۹۶ مصدوم، افزایش داشته است.

علی خدادادی در ادامه اظهار داشت: امدادرسانی توسط این سازمان و تعداد مصدومان انتقالی به مراکز درمانی و بیمارستان ها، درمان سرپایی و موارد فوت شده بترتیب ۲۹۷، ۴۵ و ۵۰ مورد بوده که در ابتدای سال جاری تاکنون این آمار بترتیب ۳۱۴، ۶۵ و ۵۴ مورد بوده که روند رو به رشدی داشته است.

وی درخصوص تعداد عملیات‌های امداد و نجات جاده‌ای بین شهری توسط هلال احمر خوزستان بیان کرد: در سال جاری در اهواز ۴۲ عملیات، شهرستان بهبهان ۳۷ عملیات، اندیشمک ۳۵ مورد و شهرستان شادگان ۳۲ عملیات امداد جاده‌ای ثبت شد.

خدادادی اذعان داشت: همچنین در مدت مذکور در شهرستان‌های شادگان و مسجدسلیمان به ۸۹ نفر مصدوم و کلانشهر اهواز و شهرستان بهبهان به ۷۳ نفر مصدوم امدادرسانی گردید.

وی افزود: حوادث جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان‌های رامهرمز، دشت آزادگان، اندیکا و بهبهان بترتیب ۹، ۶ و ۵ و ۵ نفر قربانی گرفتند.

انتهای پیام/گ

تشریح عملکرد سازمان هلال احمر خوزستان در سال ۹۷

نظر شما