شناسهٔ خبر: 31201483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری:

سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گیلان تنظیم شده است

ابتکار گفت: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گیلان تنظیم شده که ترسیم حرکت و توسعه در حوزه زنان و خانواده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «معصومه ابتکار» امروز(شنبه، 27بهمن) در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به پیام رهبری تحت عنوان گام دوم که ترسیم آینده کشور است، گفت: رئیس جمهور نیز در پیامی بر اجرایی کردن پیام رهبری تاکید کردند.

 

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه این پیام مفهوم تمدن نوین اسلامی را در زوایای گوناگون تدوین می‌کند افزود: عدالت از مولفه‌های کلیدی انقلاب، در این پیام بسیار سفارش شده است.

 

وی، رفع بی‌عدالتی را از ریشه‌های انقلاب دانست و گفت: رهبری بر تصحیح عدالت در جامعه و جبران برخی از کمبودها تاکید دارند.

 

ابتکار با اشاره به ابعاد مختلف عدالت، تصریح کرد: از ابعاد مهم عدالت که از سیاست‌های ابلاغی رهبری و مورد تاکید رئیس جمهور است و در قانون برنامه ششم بدان توجه شده، عدالت جنسیتی است که ریشه در مفاهیم قرآنی دارد.

 

وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال انقلاب در ایجاد عدالت جنسیتی در جمهوری اسلامی بسیار تلاش شده و تحولات عظیمی در حوزه زنان رخ داده است.

 

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به نگرش امام راحل جهت زمینه‌سازی برای حضور زنان در جامعه، گفت: تعیین سرنوشت و حضور در جامعه مسئله‌ای انسانی و فارغ از مسائل جنسیتی است.

 

ابتکار از ابلاغ شاخص‌های عدالت جنسیتی در زمینه‌های آموزش، بهداشت، ورزش با مصوبه ستاد ملی زن و خانواده خبر داد و تصریح کرد: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده گیلان تنظیم شده که ترسیم حرکت و توسعه در حوزه زنان و خانواده است.

 

وی با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل گفت: ابتدای انقلاب ۳۸ درصد دختران از تحصیل محروم بودند که هم اکنون به سه درصد کاهش یافته و باید به صفر برسد.

 

ابتکار با اشاره به برخی محدودیت‌ها برای بانوان در عرصه ورزش، افزود: نباید دختران را به بهانه رعایت شئونات از ورزش و نشاط محروم کنیم بلکه باید ساختارهایی را جهت حضور آنان فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به تدوین سند تاب‌آوری استان در زمینه آسیب‌های اجتماعی از تهیه اطلس وضعیت زنان و خانواده استان خبر داد و افزود: هر دستگاهیی به طور خاص باید به این موضوع پرداخته تا عدالت جنسیتی محقق شود.

 

*۴۱ درصد دولت را کارمندان زن تشکیل می‌دهند

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه ۴۱ درصد دولت را کارمندان زن تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: حضور زنان، اقوام و اقلیت‌ها در پست‌های مدیریتی از رویکردهای رئیس جمهور در پاسخ به مطالبات مردم است و باید در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

 

ابتکار تاکید کرد: 30 درصد از پست‌های دولت باید تا پایان دولت تدبیر و امید به زنان اختصاص یابد و عملکرد استان‌ها در این خصوص بررسی می‌شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه الگوی متعالی جامعه اسلامی و پیشرفت زنان و مردان در گرو خانواده شکوفا و سالم است، اذعان کرد: لوایح حمایتی از خانواده و زنان به مجلس ارایه که امیدواریم با کمک نمایندگان تصویب شود.

 

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح گفتگوی ملی خانواده در استان‌ها، تصریح کرد: یکی ار آسیب‌های امروز خانواده، اختلال ارتباطات عاطفی است که اعضای خانواده را نسبت به هم دچار سوء تفاهم کرده است.

 

وی تاکید کرد: باید مهارت‌های ارتباطی در خانواده افزایش یابد و مهارت تفکر انتقادی و مهارت حل و فصل اختلافات از دوران کودکی آموزش داده شود.

 

 ابتکار با بیان اینکه عدم توجه به این مهارت‌ها موجب تنش در خانواده و جامعه و افزایش پرونده‌های قضایی شده است، افزود: گفتگوی بین نسلی راهبردی جهانی است و نبای  نسل جوان را رها کنیم.

نظر شما