شناسهٔ خبر: 31199217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مجتهد‌شبستری در گفتگو با آنا:

نظر اعضای مجمع تشخیص درباره «پالرمو» منفی بود/بررسی در جلسه آینده

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه لایحه پالرمو در جلسه آینده بررسی می‌شود، گفت: فضا و نظر اعضای مجمع درباره این لایحه منفی بود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره جزئیات جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: در جلسه امروز مجمع به دلیل اینکه سخنرانان و مقامات دولت و مجلس برای تبیین لایحه پالرمو از هفته قبل وقت گرفته بودند، به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام زمان کافی برای صحبت نرسید.

وی با تأکید بر اینکه به همین دلیل و نبود زمان کافی در جلسه سه‌ساعتۀ امروز، بررسی لایحه پالرمو به نشست بعدی موکول شد، افزود: به احتمال زیاد جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام دو هفته آینده برگزار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا لایحه پالرمو به نشست بعدی FATF خواهد رسید نیز اعلام کرد: ما کار خودمان را برای بررسی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می‌دهیم و به نشست خارجی کاری نداریم.

مجتهد‌شبستری درباره چرایی عدم حضور روحانی و لاریجانی در جلسه امروز نیز گفت: روحانی را اطلاعی ندارم، ولی رئیس مجلس احتمالاً درگیر مسائل مجلس بودند.

وی فضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اشاره‌ای کرد و افزود: در جلسه امروز مجمع بیشتر سخنرانان در مخالفت پالرمو صحبت کردند و فضای مجمع مخالف این لایحه بود.

به گزارش آنا، جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام از صبح آغاز شده بود. محوری‌ترین مبحث امروز جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی درباره لایحه «پالرمو» است. این جلسه به ریاست‌ آیت‌الله آملی‌لاریجانی برگزار شد.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به تقلید جلسات دیگر که لوایح CFT و پالرمو در دستور کار بررسی قرار گرفت، افرادی از مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان نیز حضور داشتند.

در این جلسه عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی، جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست حضور داشتند.

از نکات جالب امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم حضور روحانی و علی لاریجانی به‌عنوان رؤسای دو قوه بود.

عکاسان نیز تنها چند دقیقه‌ای توانستند از جلسه امروز تصویر تهیه کنند. از نکات دیگر عدم حضور احمدی‌نژاد در جلسه مجمع بود؛ از این رو، احتمالاً امروز درباره پالرمو رأی‌گیری خواهد شد. زیرا رئیس‌جمهور سابق گفته بود هر زمان که برای لوایح رأی‌گیری شود جلسه را ترک می‌کند.

انتهای پیام/4082/پ

نظر شما