شناسهٔ خبر: 31199116 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ورود آمازون به دنیای خودروهای خودران

آمازون این روزها علاقه زیادی به سرمایه گذاری در حوزه فناوری خودران پیدا کرده است. این شرکت ثروتمند به مالکیت جف بزوس (ثروتمند ترین مرد جهان در سال های اخیر) به تازگی 530 میلیون دلار در استارتاپ Aurora Innovation که مقر آن در سیلیکون ولی واقع شده، سرمایه گذاری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پس از توسعه پهپادها و ربات های حمل کالای خودران، تست کامیون های بدون راننده برای تحویل سفارشات و بهره گیری از ربات ها در مراکز بسته بندی، سرمایه گذاری در استارتاپ Aurora آخرین گامی است که کمپانی آمازون در زمینه بهره برداری از پتانسیل های فناوری خودران برداشته است.

Aurora attracts major Amazon investment_1

در پاسخ به سوالی درباره چرایی سرمایه گذاری در Aurora، آمازون گفته این شرکت همیشه به دنبال حمایت از شرکت های نوآور و حامی مشتریان بوده و تکنولوژی خودران پتانسیل های لازم را جهت انجام کارها به صورت امن تر دارد؛ این شرکت افزوده با تکیه بر این تکنولوژی هم کارکنان و هم شرکا وظایف خود را در مراکز بسته بندی و معابر عمومی به شکلی ایمن تر و مفیدتر انجام خواهند داد.

غول تجاری جهان امیدوار است با سرمایه گذاری های اینچنینی به تکنولوژی های پیشرفته تری دست پیدا کند تا ساختار پیچیده و عملیات لجستیکی خود را راحت تر و سازمان یافته تر مدیریت کند.

خبر سرمایه گذاری 530 میلیون دلاری آمازون، پنجشنبه گذشته توسط وبلاگ Aurora رسانه ای شد. در پست منتشر شده این استارتاپ به تمجید از آمازون پرداخته و گفته که تخصص بی نظیر، توانایی ها و نگرش این کمپانی تلاش های Aurora را ارزشمندتر می کند.

آمازون

بد نیست اشاره کنیم شرکت Aurora Innovation در سال 2016 توسط جمعی از مهندسین پایه گذاری شده؛ آنطور که در وبسایت این استارتاپ آمده تمرکز اصلی روی تکنولوژی های مربوط به حوزه خودران بوده و "تغییر در شیوه حمل و نقل افراد و کالاها" به عنوان هدف اصلی تعیین شده است.

در طول حیات کوتاه مدت، شرکت Aurora توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب نموده و موفق به امضای قرارداد با شرکت های بزرگی چون هیوندای و فولکس واگن شده است.

طبق قرارداد منعقد شده با هیوندای، استارتاپ آمریکایی باید پروتوتایپ هایی خودران بر اساس کراس اوور سبز و دوستدار محیط زیست نکسو تولید کند. قرارداد با فولکس واگن نیز مشابه بوده و Aurora موظف است تکنولوژی خودران خود را به محصولات خودروساز آلمانی منتقل کند.

به غیر از Aurora، سایر شرکت های فعال در حوزه فناوری خودران نیز همکاری هایی را با خودروسازان مطرح آغاز کرده اند. ویمو یکی از پیشتازان این عرصه است که با گروه های فیات کرایسلر و جگوار لندرور همکاری می کند.


منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

308 / 161

نظر شما