شناسهٔ خبر: 31199081 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

بارش برف سیاه و سمی در سیبری موج نگرانی ایجاد کرد

در روزهای اخیر بارش برف سیاه و سمی در چند شهر منطقه سیبری روسیه که محل زندگی حدود ۲.۶ میلیون نفر است، موجب نگرانی جدی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، در منطقه کوزباس سیبری که محل بارش این نوع برف است، تعداد زیادی معدن زغال سنگ وجود دارد که از نظر وسعت در جهان کم نظیر هستند و آلودگی ناشی از فعالیت این معادن باعث بارش برف سیاه شده است.

بارش این برف همراه با فرود آمدن گرد و غبار به شدت سمی ناشی از استخراج زغال سنگ از معادن بوده و پخش شدن غبار یادشده در هوا می تواند موجب ابتلای مردم محلی به انواع بیماری ها شود.

کارخانه ها و معادن استخراج زغال سنگ سیبری مجهز به سپرهایی محافظ برای جلوگیری از خروج غبار و پودر زغال سنگ هستند. اما عملکرد نامناسب این سپرهای حفاظتی باعث شده تا برف سیاه و سمی بر فراز سیبری باریدن بگیرد. این مشکل در سال ۲۰۱۸ نیز در این منطقه رخ داده بود.

به گفته فعالان زیست محیطی این روزها یافتن برف سفید در سیبری بسیار دشوارتر از یافتن برف سیاه است و هنوز مقدار زیادی گرد وغبار ناشی از فعالیت معادن زغال سنگ در هوا وجود دارد که تا پایان زمستان فجایع زیادی خلق می کنند.

منطقه کوزباس با وسعت ۲۶ هزار کیلومتر مربع محل فعالیت دهها معدن زغال سنگ است و متوسط امید به زندگی مردم این منطقه از روسیه ۳ تا ۴ سال کمتر از بقیه شهروندان این کشور است. آنها همچنین دو برابر بیشتر از بقیه مردم روسیه با خطر ابتلا به سل و اختلالات روانی در نوزادان و کودکان مواجه هستند.

لینک کوتاه

نظر شما