شناسهٔ خبر: 31198912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلینیکهای آموزش جنسی برای زوجین راه اندازی می شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بر ضرورت ارائه آموزشهای جنسی به زوجین و اهمیت آن در پایداری زندگی تاکید و بیان کرد: برنامه ریزیها برای راه اندازی کلینیکهای جنسی در 13 استان به صورت آزمایشی انجام شده و به زودی به مرحله اجرا می رسد.

صاحب‌خبر -

سید حامد برکاتی روز شنبه در همایش آموزشی مربیان 'آموزشهای هنگام ازدواج' ویژه خراسان رضوی در مشهد افزود: افزایش کیفیت و کمیت آموزشهای هنگام ازدواج با هدف حمایت از خانواده و حرکت در جهت حفظ انسجام این نهاد مهم صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس پیرو تصمیم گیریهای جدید و مصوبات شورای اجتماعی کشور زمان ارائه 'آموزشهای هنگام ازدواج' از دو به شش ساعت افزایش یافته و در این چارچوب موضوعات آموزشی علاوه بر بهداشت و سلامت جنسی شامل احکام ازدواج، حقوق ازدواج و روانشناسی نیز شده است.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین گفت: کارگاه آموزشی مربیان آموزشهای هنگام ازدواج تاکنون در هشت استان کشور برگزار شده و خراسان رضوی نهمین استان میزبان برپای این کارگاه آموزشی است.
وی در ادامه به فعالیت 400 مرکز آموزشی وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: هم اکنون 95 درصد زوجین در سطح کشور دسترسی به 'آموزشهای هنگام ازدواج' را دارند.
برکاتی افزود: اجرای آزمایشی افزایش ساعات 'آموزشهای هنگام ازدواج' نشان داد 97 درصد زوجین از مسائل مطرح شده در حوزه سلامت و جنسی، 72 درصد زوجین از آموزشهای بهداشتی، 72 درصد از مسائل مذهبی و 76 درصد از مسائل ارتباطی، روانشناسی و اطلاعات ارائه شده ابزار رضایت کرده اند.
وی همچنین 10 استان کشور را که دارای بیشترین آمار طلاق هستند پایلوت اجرای برنامه همکاری مشترک گسترش 'آموزشهای هنگام ازدواج' اعلام و بیان کرد: استانهای خراسان رضوی، تهران، البرز، فارس، مازندران، گیلان، اصفهان، اراک، قم و کرمانشاه اکنون دارای بیشترین آمار طلاق در سطح کشور هستند.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: متولی 'آموزشهای هنگام ازدواج' بعد از ابلاغ سیاستهای کلان جمعیتی و آیین نامه های دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی کشور 'وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی' می باشد. ارائه این آموزشها با برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی شکل گرفته است.
وی همچنین گفت: بیشترین موارد طلاق در پنج سال نخست زندگی مشترک رخ می دهند.
همایش آموزشی مربیان 'آموزشهای هنگام ازدواج' ویژه مربیان خراسان رضوی به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
7496/3027/1858

نظر شما