شناسهٔ خبر: 31198866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسلام‌آباد: پاکستان نقش خود را به خوبی در مذاکرات صلح ایفا کرده است

R36461/P/S8,91/CT12 / R36461/P36446/S8,91/CT12

وزیر امور خارجه پاکستان در کنفرانس امنیتی مونیخ از نقش آفرینی مثبت کشورش در جهت صلح افغانستان و کشاندن طالبان به میز مذاکره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: جمهوری اسلامی پاکستان به موفقیت بزرگی در جهت صلح و ثبات در افغانستان،‌ ادامه روند مذاکرات صلح و به میز مذاکره نشاندن طالبان دست پیدا کرد.

وی افزود: شرایط فعلی گفت‌وگوهای صلح را آسان‌تر کرده است و طالبان می‌تواند با دولت افغانستان به صورت مستقیم گفت‌وگو داشته باشد. واضح است که ادامه مذاکرات تنها راه حل صلح پایدار در افغانستان است و ما امیدواریم که طرفین به سرعت بتوانند به توافقی جامع دست پیدا کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین افزود: صلح و ثبات در افغانستان خواسته دیرینه پاکستان است و همگان می دانند که هیچ‌کشوری مانند ما از صلح در افغانستان سود نخواهد برد.

گفتنی است که وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه این نشست امنیتی در شهر مونیخ آلمان تاکنون با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و همتایان آلمانی، کانادایی و ازبکستانی خود دیدار کرده است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما