شناسهٔ خبر: 31198600 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بر اثر ریزش برف:

گردنه کلوسه فریدونشهر مسدود شد

اصفهان -ایرنا- رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت : گردنه کلوسه فریدونشهر روز شنبه به دنبال بارش سنگین برف و کولاک 24 ساعت گذشته تا اطلاع ثانوی مسدود است.

صاحب‌خبر -

گردنه کلوسه ارتباط زمینی روستاهای کلوسه ، وستگان ، دورک ، کاهگانک ، کاهگان بالا ، گاهگان پایین و وزوه را با سایر نقاط شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان برقرار می کند.
مرضیه فراست در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید ارتباط روستاهای کلوسه، وستگان، کاهگان علیا وسفلی، دورک، کاهگانک، وزوه با مرکز فریدونشهر قطع شده است.
وی با بیان این که با توجه به کولاک و بارش برف سنگین امکان بازگشایی این گردنه اکنون وجود ندارد گفت : راهداران در صورت مساعد شدن هوا برای بازگشایی راه های ارتباطی این روستاها با مرکز شهرستان تلاش می کنند.
بر اساس گزارش هواشناسی استان، بارش 24 ساعته شهرستان فریدونشهر 13سانتی متر برف و 5.3 میلی متر باران بوده است.
شهرستان فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، در 180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.
رئیس مرکز مدیریت راه ها‌ی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهارداشت : اکنون بارش برف در محورهای سمیرم- شهرضا و سمیرم- یاسوج همراه با بارش و لغزنده است.
فراست با بیان این که بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش ها تا اواخر امروز شنبه در مناطق غربی استان ادامه دارد، گفت: با توجه به لغزندگی جاده ها به رانندگان توصیه می شود با رعایت احتیاط کامل رانندگی کنند.
وی با تاکید بر خودداری مردم از سفرهای غیر ضروری در مناطق کوهستانی هشدار داد: رانندگان قبل از حرکت از آخرین وضعیت محورهای غرب و جنوب استان مطلع شوند و به علت لغزندگی جاده ها تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.
/6026/7150

نظر شما