شناسهٔ خبر: 31198167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برلین درخواست واشنگتن را برای خروج از توافق هسته‌ای رد کرد

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان درخواست مایک پنس از کشورهای اروپایی در نشست ضد ایرانی ورشو برای خروج از توافق هسته‌ای را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از آل ایندیا رایدو، آلمان درخواست مایک پنس، معاون وزیر امور خارجه آمریکا را برای خروج کشورهای اروپایی از توافق هسته‌ای و به انزوا راندن تهران رد کرد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دفاع کرد که در آن ایران به طور جدی برنامه هسته‌ای خود را در ازای لغو تحریم‌ها محدود کرد.

وی روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: همراه با انگلستان، فرانسه و تمام اتحادیه اروپا روش‌هایی برای نگه داشتن ایران در توافق هسته‌ای تا به امروز پیدا کرده‌ایم.

ماس در این باره افزود: هدف ما ایرانی بدون سلاح هسته‌ای است، به ویژه به‌خاطر آنکه می‌بینیم مایک پنس در کنفرانسی در ورشو حفاظت اروپایی‌ها از توافق هسته‌ای را متهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنان تکراری خود در نشست ضد ایرانی ورشو، متحدان اروپایی واشنگتن را به تلاش برای از بین بردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرد و از آن‌ها خواست از توافق هسته‌ای خارج شوند.

وی دراین باره گفت: ناراحت‌کننده است که برخی از شرکای ما در میان رهبران اروپایی تقریباً هیچ کمکی نکرده‌اند. در واقع آن‌ها رهبری تلاش برای ایجاد مکانیسم‌هایی برای از بین بردن تحریم‌های ما را به دست گرفته‌اند.

پنس مدعی شده که طرح ایجاد شده توسط اتحادیه اروپا برای تسهیل تجارت با ایران، تلاشی برای از بین بردن تحریم‌های آمریکا علیه حکومت ایران بود.

وی در ادامه بر این ادعاهای بدخواهانه خود افزود: این یک اقدام غیر عاقلانه است که تنها موجب قدرت گرفتن ایران، تضعیف اتحادیه اروپا و ایجاد فاصله بیشتر میان اروپا و آمریکا می‌شود.

پنس در تلاش برای همراه کردن اروپایی‌ها به نقض توافق بین المللی برجام و تفرقه افکنی میان دولت و ملت ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: وقت آن رسیده است که شرکای اروپایی ما از توافق هسته‌ای ایران خارج شده و در اعمال فشار اقتصادی و دیپلماتیک لازم در جهت فراهم آوردن صلح، امنیت و آزادی لایق مردم ایران و منطقه به ما ملحق شوند.

نظر شما