شناسهٔ خبر: 31197739 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت و معدن استان:

معادن سمنان به برکت انقلاب اسلامی 12 برابر شد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تعداد معادن در حال بهره برداری استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با رشد 12 برابری به 600 معدن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: این معادن با اشتغالزایی برای سه هزار و 695 نفر در حال بهره برداری است که بیانگر استفاده از ظرفیت‌های بخش معدنی در این استان است.
وی تصریح کرد: استان سمنان از تولید کننده فولاد در کشور است و با توجه به راهبردی بودن تولید این محصول در جهان، قابلیت خاصی در این زمینه در استان فراهم شد.
اسودی ادامه داد: استقرار چندین واحد تولیدی فولاد در سمنان مانع از خام فروشی مواد معدنی این استان شده است.
وی با بیان اینکه تعداد معادن استان در قبل از انقلاب 50 واحد بود، تصریح کرد: سمنان از مزیت های خوبی در بخش معدن برخوردار است به طوری که رتبه اول از نظر تعداد معادن گچ، نمک سنگی، سلستین، زئولیت، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی را در کشور داراست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دیگر مزیت های استان در بخش معدن افزود: استان رتبه دوم از نظر تولید سولفات سدیم و فیروزه، رتبه سوم در تولید زغال سنگ و کرومیت و رتبه پنجم از لحاظ تعداد معادن را در کشور داراست.
به گزارش ایرنا، پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به گونه ای است که از معادن استان سالانه 23 میلیون و 167 هزار تن مواد معدنی استخراج می شود.
9891/6103

نظر شما