شناسهٔ خبر: 31197292 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مورینیو: آیا نیمار بزرگ‌ترین بازیکن برزیل پس از پله است؟ آن‌ها بزرگانی همچون رونالدو و ریوالدو را داشتند

میلاد وفادار

به باور آقای خاص، نیمار برای مقایسه با بزرگان سلسائو باید کشورش را به مقام‌های قهرمانی برساند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- پس از این که یک مجله فوتبالی با خطاب قرار دادن نیمار به عنوان بهترین بازیکن برزیل پس از عصر پله جنجال آفرید، ژوزه مورینیو به این مسئله واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش سایت گل، نیمار با درخشش در بارسلونا و پاری سن ژرمن، خودش را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان روی زبان‌ها انداخته است. با این حال موفقیت او در عرصه ملی به اندازه سطح باشگاهی نبوده و او با وجود کسب مدال طلای المپیک و قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها، هنوز کامیابی در کوپا آمریکا و جام جهانی را تجربه نکرده است. 

به دنبال این که مجله «Placar» با نادیده گرفتن بازیکنانی همچون رونالدو، ریوالدو، زیکو و رونالدینیو، نیمار را بهترین بازیکن برزیل پس از پله عنوان کرد، مورینیو گفته است:

نیمار استعداد فوق العاده‌ای دارد و کسی نمی‌تواند به این مسئله شک داشته باشد. او به سرعت پس از انتقال به اروپا، برنده عناوین شد. اما به نظرم آن‌ها بازیکنانی مثل رونالدو و ریوالدو را که در مقاطعی بهترین بازیکن دنیا بودند را فراموش کردند. این‌ها تنها دو نمونه بودند و من می‌توانم عده بیشتری را به خاطر بیاورم. آن‌ها هم به اروپا آمدند و فوق العاده کار کردند ولی جدای از آن، از برهه خاصی در زندگی کشوری گذشتند که در سطح بین المللی موفق ظاهر شده است. نیمار به جنگیدن برای قرار گرفتن در جمع برترین‌های اروپا ادامه خواهد داد؛ جایی که همین حالا هم به آن تعلق دارد و این (قهرمانی با برزیل) همچنان رویایی برای او خواهد بود. 

نظر شما