شناسهٔ خبر: 31196679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی:

هنر فیلم‌سازی در دنیا به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دنیا به هنر فیلم‌سازی به عنوان یک صنعت توجه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا منصوری پیش از ظهر امروز در مراسم سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه در ساوه اظهار کرد: سینما پدیده‌های بسیار جذاب و تأثیرگذاری دارد که از خصوصیات بارز سینما است که آن را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه در دنیا به هنر فیلم‌سازی به عنوان یک صنعت توجه می‌شود افزود: اصولاً می‌توان گفت سینما یک پدیده چند وجهی و چند بعدی است که از فرهنگ بشری تأثیر گرفته و بر فرهنگ‌های بشری تأثیر می‌گذارد و از قابلیت‌های موجود و هنرهای مختلف استفاده و به لحاظ هنری دارای زیبایی‌شناسی منحصر به فرد خود است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سینما به عنوان یک مبدأ هنری و عنصر فرهنگی و به سبب تأثیرگذاری آن دارای اهمیت است و وقتی‌که از فرهنگ یا فرهنگ عمومی بحث می‌کنیم نمی‌توان از نقش رسانه‌های همگانی مانند سینما و فیلم غفلت کرد زیرا این وسایل نقش و تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی دارد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه 120 ثانیه صبا در این شهرستان برگزار شد.

حسین محمودی فر افزود: این جشنواره به منظور صیانت از حقوق شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی زاهدان و تقدیر و تشکر از کلیه هنرمندانی که آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند بیان داشت: این جشنواره با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار هنر برگزار می‌شود که فراخوان آن در آبان ماه 97 به کلیه شهرستان‌های استان مرکزی ارسال شد و در نهایت تعداد 46 اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد که پس از داوری 25 اثر به بخش مسابقه را ه یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ابراز داشت: در جهان امروز وسایل ارتباط‌جمعی مانند روزنامه، رادیو، تلویزیون، سینما و اینترنت با انتقال اطلاعات شکل‌دهی و مبادله افکار عمومی در توسعه و تغییر فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را ایفا می‌کند.

محمودی فر اضافه کرد: هنر می‌تواند به زندگی عمق و غنا ببخشد و حضور ما را در این جهان موجه سازد. لذت هنری حسی است که با لذت ناشی از تفریح و ثروت‌اندوزی فرق می‌کند لذت هنری لذتی است که حس بیهودگی را در پی ندارد و تجربه هنری یعنی جهان هستی را با تمام وجود لمس کردن است.

پایان جشنواره فیلم کوتاه بدون برنده

وی تصریح کرد: هنریک موهبت الهی است که در اختیار هنرمندان است و هنرمند برای این‌که با جامعه در ارتباط باشد آن را به عنوان بهترین وسیله ارتباط معنوی بکار می‌برد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه بیان کرد: از نظر هیأت داوران هیچ فیلمی در این بخش شایستگی کسب رتبه اول را نداشت.

محمودی فر ادامه داد: هیأت داوران در این بخش از سه اثر به شرح ذیل تقدیر کرد:

فیلم تنها در خانه به کارگردانی عرفان خردمند به خاطر نگاه ویژه به ژانر فیلم کوتاه از شهرستان ساوه

فیلم جبر جغرافیایی به کارگردانی وحید مالمیر به خاطر نگاه درست به مقوله اجتماعی از شهرستان ساوه

فیلم پرواز کاغذی به کارگردانی میلاد سعیدی به خاطر پرداخت بصری خوب از شهرستان ساوه

انتهای پیام/

نظر شما