شناسهٔ خبر: 31195618 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استقلال بعد از شش بازی گل خورد

تسلیم مهدی رحمتی یعنی شکست آبی‌ها

استقلال تهران در بازی با تراکتورسازی بعد از شش مسابقه دروازه‌ خودش را باز شده دید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،استقلال تهران در بازی با تراکتورسازی بعد از شش مسابقه دروازه‌ خودش را باز شده دید. در هفته‌هایی که آبی‌ها خوب می‌بردند و فاصله‌شان با صدر را کم می‌کردند، یکی از دلایل درخشش‌ این تیم کلین‌شیت‌های مهدی رحمتی بود. آخرین باری که رحمتی در یک بازی گل خورد مربوط به مسابقه با سپاهان بود که از قضا آن هم با نتیجه یک بر صفر به سود طلایی‌پوشان به پایان رسید. در آن بازی استنلی کی‌روش دروازه رحمتی را باز کرد و این بار در تبریز اشکان دژآگه قفس توری کاپیتان آبی‌ها را فرو ریخت. به نظر می‌رسد هر بار تسلیم شدن رحمتی به معنای شکست استقلال است.

منتظری غیرتخصصی به جای وریا و محمدی‌مهر

تصمیم عجیب شفر در مورد یک پست

بعد از شکست استقلال مقابل تراکتورسازی در تبریز انتقادات زیادی از ارنج و تصمیمات فنی وینفرد شفر انجام شده است. در این میان یکی از بحث‌برانگیزترین تصمیم‌هایی که مربی آلمانی گرفت، مربوط به پست دفاع راست می‌شد. او پژمان منتظری را که یک مدافع میانی تخصصی است در سمت راست خط دفاعی به کار گرفت و وریا غفوری را یک خط جلوتر برد. این در حالی است که وریا می‌توانست سر جای خودش بازی کند تا یکی از عناصر تهاجمی استقلال در پست وینگر راست به میدان برود. حتی در غیر این صورت هم فرشاد محمدی‌مهر می‌توانست دفاع راست فیکس شفر باشد و وریا همان جلو باقی بماند. با این وجود شفر محمدی‌مهر را از لیست 18 نفره بیرون گذاشت و در کنار خط به پژمان منتظری اعتماد کرد؛ بازیکنی که در 35 سالگی به سختی می‌توانست جناح راست استقلال را فعال نگه دارد.

از جام ملت‌ها تا سودای جام

این اشکان دژآگه قبراق

حتی اگر آن تک گل زیبا و سرنوشت‌ساز هم نبود، با قطعیت می‌شد اشکان دژآگه را بهترین بازیکن مسابقه استقلال – تراکتورسازی دانست. اشکان که روزهای بسیار خوبی را پشت‌سر می‌گذارد، در جام ملت‌های آسیا هم یکی از بهترین بازیکنان ایران بود. آنجا البته رویای قهرمانی آسیا با تیم ملی برای دژآگه محقق نشد. با این وجود اشکان امیدوار است درخشش و فرم بدنی عالی او در لیگ منجر به اولین قهرمانی تاریخ تراکتورسازی شود.

نقض سیاست‌های استقلال در فاصله 48 ساعت

روزبه به پرسپولیس چه کار داشت؟

یکی از مصاحبه‌های جنجالی بازیکنان استقلال بعد از بازی با تراکتورسازی مربوط به روزبه چشمی می‌شد؛ بازیکنی که تصمیم گرفت علیه پرسپولیسی‌ها و اعتراض بازیکنان این تیم به داور سخن بگوید. روزبه بدون ذکر نام به شجاع خلیل‌زاده هم حمله کرد تا مدافع سرخپوشان را تحت فشار قرار بدهد. همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که 48 ساعت قبل از این بازی باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای رسمی از برانکو خواسته بود اسم آنها را در مصاحبه‌هایش نیاورد و کاری به کار تیم رقیب نداشته باشد. حالا اما چشمی فقط دو روز بعد از آن بیانیه سیاست‌های باشگاهش را نقض کرده و مستقیما توی شکم پرسپولیسی‌ها رفته است؛ رفتاری که به نظر می‌رسد بازتاب‌های زیادی خواهد داشت.

پیشرفت شفر در بهانه‌گیری

از «بزن زیرش» تا داوری!

وینفرد شفر معمولا رابطه خوبی با شکست خوردن ندارد و بعد از ناکامی‌های استقلال مصاحبه‌های جنجالی انجام می‌دهد. البته پیش از این او بعد از باخت‌ها سعی می‌کرد ارزش فنی پیروزی تیم رقیب را زیر سوال ببرد. هنوز فراموش نکرده‌ایم که شفر بعد از باخت به پرسپولیس و ذوب‌آهن قلعه‌نویی، تیم‌های رقیب را به انجام فوتبال بزن زیرش متهم کرد. با این وجود او در تبریز تغییر رویه داد و بعد از شکست مقابل تراکتورسازی، اشتباهات داروی را عامل این اتفاق قلمداد کرد. شفر گفته اشکان دژآگه به خاطر شادی گلش باید اخراج می‌شد، اما هیچ کارشناسی نظر او را تایید نکرده است. همچنین شفر در ادعایی جنجالی گفته است اشکان خورشیدی پس از مسابقه از او عذرخواهی کرده که البته صحت و سقم این مساله روشن نیست. در کل اینکه شفر در واکنش به شکست‌های تیمش تغییر موضع داده، نوعی تنوع محسوب می‌شود و جای امیدواری دارد.

 

نظر شما