شناسهٔ خبر: 31195383 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان مرکزی

ارسال ۱۴۲ اثر از ۱۴ استان به بخش هنر و رسانه جشنواره ملی مهدوی «صراط»

مشایخی با اعلام دریافت ۱۴۲ اثر توسط دبیرخانه بخش هنر و رسانه «جشنواره ملی مهدوی صراط»، گفت: ۱۴ استان در این جشنواره حضوری فعال داشته اند. آثار جشنواره در فضاسازی های مهدوی در مناسبت ها استفاده می شود.

صاحب‌خبر -

«مصطفی مشایخی» با اعلام دریافت 142 اثر توسط دبیرخانه بخش هنر و رسانه «جشنواره ملی مهدوی صراط»، اظهار کرد: استان مرکزی ذیل رشته هنر و رسانه و در بخش های انیمیشن کوتاه و موشن گرافیک،  نقاشی خط و طراحی پوستر مجری برگزاری جشنواره ملی مهدوی صراط بوده است؛ البته دریافت آثار تا فردا (یکشنبه، 28 بهمن ماه) ادامه دارد، و لذا تعداد آثار دریافتی افزایش می یابد.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان مرکزی  با بیان اینکه 14 استان در این جشنواره مشارکت و فعالیت داشته اند، گفت: استان های تهران، زنجان، اصفهان، کرمان، قم، مازندران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مرکزی و خراسان رضوی آثاری را در بخش هنر و رسانه به دبیرخانه جشنواره صراط مستقر در استان مرکزی ارسال کرده اند.

 

وی درباره تقویم اختتامیه این جشنواره اعلام کرد: آیین پایانی این جشنواره، پنجشنبه، نهم اسفند ماه در شهرستان اراک برگزار و در آن از برگزیدگان رشته های بخش هنر و رسانه با اعطای جوایز نقدی تقدیر می شود.

 

مشایخی درباره تعداد آثار در هر رشته از بخش هنر و رسانه جشنواره صراط ابراز کرد: در بخش انیمیشن 10 اثر، در طراحی پوستر 88 اثر، در موشن گرافی 18 اثر و در نقاشی خط 26 اثر  با محوریت امام زمان(عج) به دبیرخانه ارسال شده که مورد قضاوت هئیت داورانی متشکل از داوران استانی و ملی قرار می گیرد.

 

وی از برگزاری نمایشگاه آثار بخش هنر و رسانه جشنواره صراط در حاشیه آیین اختتامیه آن خبر داد و گفت: همچنین از این آثار به منظور فضاسازی شهری در مناسبت هایی همچون نیمه شعبان، نهم ربیع الاول و ... استفاده شده و موشن گرافی ها و انیمیشن ها نیز در یک بسته در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

 

مشایخی با اشاره به برنامه هایی که در طول برگزاری جشنوراه صراط از سوی بنیاد مهدی موعود(عج) استان مرکزی انجام شد، بیان کرد: کارگاه های آموزشی در 10 جلسه با حضور 20 نفر از نوجوانان و جوانان و به منظور استعدادیابی و تربیت نیروهای متخصص در این عرصه طی فراخوان جشنواره، برگزار شد.

 

بنیاد مهدی موعود(عج) استان مرکزی درباره برنامه های پیش بینی شده برای آیین اختتامیه بخش هنر و رسانه جشنواره ملی مهدوی صراط، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه لوگوتایپ با حضور حداقل 20 نفر از دانشجویان رشته هنر استان مرکزی نیز برای آیین پایانی جشنواره صراط پیش بینی شده است.

 

نظر شما