شناسهٔ خبر: 31195233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

نشست کتاب خوان تخصصی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نشست کتاب خوان تخصصی انقلاب اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش لیزنا، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست کتاب خوان تخصصی انقلاب اسلامی با حضور اساتید دانشگاه های استان آذربایجان شرقی و مؤلفین آثار حوزه انقلاب اسلامی و جمع کثیری از علاقمندان کتاب و کتابخوانی، در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهنگی حجت الاسلام دکتر سید حسین علیا نسب و دکتر یوسف خیری در معرفی کتاب تألیفی خود با عنوان «انقلاب اسلامی ایران، انقلاب اراده ها» ضمن ارائه دلایل نگارش این اثر ارزنده و خلاصه ای از محتویات آن اظهار کردند: سطور این کتاب شامل دلایل ملت ایران برای انقلاب، نقش تعالیم اسلامی و رهبری حضرت امام (ره) در این انقلاب، مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های دیگر جهان، نظریه های دانشمندان مختلف در خصوص انقلاب های جهان و نظریه هایی که در انقلاب اسلامی ایران تعریف شده و همچنین بررسی دستاورد های انقلاب اسلامی ایران است. این کتاب در ۲۳۸ صفحه توسط انتشارات دانشگاه تبریز در سال ۱۳۹۱ منتشر شده است.

‏‏در ادامه نشست، دکتر علی آذریان به معرفی کتاب «تحلیلی بر انقلاب اسلامی» پرداخت و شرکت کنندگان در این نشست را به مطالعه این اثر دعوت کرد. کتاب تحلیلی بر انقلاب اسلامی توسط دکتر منوچهر محمدی در ۲۹۱ صفحه و توسط انتشارات امیرکبیر در سال ۱۳۹۴ منتشر شده است.

در انتهای برنامه نیز دکتر حسن سامع نصایح به معرفی کتاب تالیفی خویش با عنوان «ارتش پهلوی و انقلاب اسلامی» پرداخت. کتاب «ارتش پهلوی و انقلاب اسلامی» توسط دکتر حسن سامع نصایح در ۱۶۱ صفحه و در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات مولی علی تبریز منتشر شده است. و جایزه کتاب برتر در سومین جشنواره کتاب سال تبریز را در بخش علوم انسانی و اجتماعی دریافت نموده است. این کتاب در ۶ فصل نگارش شده است و موضوع اصلی کتاب بررسی علل و زمینه های فروپاشی ارتش پهلوی است.

شایان ذکر است در انتهای این نشست با اهدای لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود از اساتید معرفی کننده کتاب قدردانی شد.

نظر شما