شناسهٔ خبر: 31195219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار MI6 درباره خطر بازگشت اعضای انگلیسی داعش به این کشور

71089

رئیس MI6 هشدار داد که تندروهای انگلیسی وابسته به داعش که به کشور باز می‌گردند یک تهدید بالقوه بسیار خطرناک هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، الکس یانگر، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس MI6 اعلام کرد: اعضای انگلیسی داعش که به کشور بازمی‌گردند یک تهدید بالقوه بسیار خطرناک هستند اما نمی‌توان جلوی ورود آنها را به کشور گرفت.

وی ادامه داد: این نیروهای انگلیسی وابسته به داعش به دلیل داشتن مهارت‌ها و ارتباطات احتمالی با داعش یک تهدید محسوب می‌شوند. در طول سال‌های گذشته هزاران نفر از مردم انگلیس برای پیوستن به داعش و دیگر گروه‌های افراطی و تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند.

یانگر اضافه کرد: روند بازگشت این نیروها بسیار پیچیده و یک مشکل دشوار است. اولین مسئله‌ای که ما باید در نظر بگیریم امنیت عمومی است.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اضافه کرد: هر یک از این نیروها باید انتظار بازجویی، انجام تحقیقات و همچنین روند قضائی احتمالی داشته باشند. ما در این باره بسیار نگران هستیم زیرا همه تجربه‌های که تاکنون به دست آورده‌ایم به ما ثابت می‌کند این افراد احتمالاً مهارت‌ها و ارتباطاتی دارند که بسیار خطرناک هستند.

رئیس MI6 اضافه کرد: من به درستی نمی‌توانم پیش بینی کنم که چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد زیرا این مسئله بسیار پیچیده است. همچنین این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که شهروندان انگلیسی حق بازگشت به انگلیس دارند.

یانگر در بخش دیگری از اظهاراتش درباره سرگئی اسکریپال، جاسوس پیشین روسیه گفت، وی هنوز از سوی روسیه در خطر است. هنوز تهدیدی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما