شناسهٔ خبر: 31195129 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دو زندانی جرائم غیر عمد از زندان مریوان آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: دو زندانی جرائم غیرعمد زندان مریوان که بدلیل بدهکاری مالی و ناتوانی از پرداخت مهریه در حبس بودند با کمک واحد مددکاری این مجموعه اصلاحی و تربیتی از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان، اسحاق ابراهیمی گفت: با دعوت از شاکیان پرونده این دو زندانی جرائم غیرعمد و حضور آنان در زندان، اقدامات لازم در خصوص صلح و سازش میان شاکی و متشاکی صورت گرفت.

وی افزود: در مورد اول (بدهکاری مالی) شاکی پرونده با گذشت نیمی از حق خود و در مورد دوم (مهریه) شاکی با صرف نظر کردن از تمام حق خود موجبات آزادی زندانی را فراهم کردند.

ابراهیمی ضمن تقدیر از رئیس و حوزه مددکاری زندان مریوان بدلیل پیگیری‌های مستمر در خصوص رفع مشکلات زندانیان افزود: مددکاران نقش بسزایی در تغییر و اصلاح شخصیت مددجویان بواسطه حل مشکلات قضایی، روانی و خانوادگی آنان دارند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه ۱۷ مددکار در زندان‌های استان مشغول به ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای به زندانیان هستند، گفت: تمام تلاش مددکاران بر این است تا ضمن باز اجتماعی کردن زندانیان، شرایط مساعد را برای بازگشت و حضور موثر و مفید آنان در جامعه فراهم کنند.

ابراهیمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مددکاران مراکز اصلاحی و تربیتی استان با تماس‌ها و نشست‌های متعدد با شاکیان پرونده‌های زندانیان، در یک هزار و ۱۰۹ مورد از مذاکرات خود دست پر بیرون آمده و زمینه اخذ رضایت شکات را فراهم کرده اند.

انتهای پیام/م

 

برچسب‌ها:

نظر شما