شناسهٔ خبر: 31194954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت/

گامی بزرگتر از گام اول

مقام معظم رهبری با قبول اینکه بین آنچه که باید بشود و آنچه که انجام شد، فاصله ژرفی وجود دارد، جوانان را برای تکمیل راه رفته ترغیب کرده و‌ در این خصوص بر گزینه‌های راهبردی و‌ کاربردی تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس مازندران/ بیانیه استثنایی و منحصر بفرد مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم که به مناسبت چهل ساله شدن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به زینت قلم معظم له آراسته شد، منشور جامعی است که همزمان سه رویکرد انتزاعی گذشته، حال و آینده را نشانه گرفته و با آنالیز تک تک مسائل مهم، تحلیلی ماندگار را مقیم اذهان مخاطبان کردند.


روح‌ کلی این بیانیه که هم مخاطب عام و هم مخاطب خاص دارد، بیشتر متعهد به واگذاری تدریجی این نظام ۴۰ ساله به نسل جوانی است که از دهه ۵۰ متصدی اصلی تحقق آرمان‌های بلند اما معطل و مؤخریست که بنا به دلایلی با تحقق مطلوب خود فاصله دارند.


در این بیانیه تاریخچه انقلاب اسلامی با رعایت قاعده اختصار، به زیباترین و جذاب‌ترین شکل ممکن برای جوانان و نسل آینده ساز تبیین شده و مظلومیت و تنهایی نظام مقدس ما در گله گرگ‌ها و قلعه عقاب‌ها به نمایش درآمده است.


آنچه که در این بیانیه به وضوح ابراز سده است، اصول تجدیدناپذیر در کنار سیره انتقادپذیر و اصلاح‌پذیری این که محکم ترین پاسخ به مخالفان و حتی نادمانی است که رفقای نیمه‌راه و هویت‌فروشان بی‌مقداری است که سرنوشت خویش را به دم شیطان گره زده و بر پنجه گرگ بوسه می‌زنند!
به مبهم‌ترین شبهات در این بیانیه طوری پاسخ داده شده که مخاطب را در مسیر منطقی اش به مرز اقناع می‌رساند و نهادینه‌سازی این نوع نگاه آگاهی محور را رقم‌ می زند.


سرفصل های تحولات جامعه پس از پیروزی انقلاب طوری ردیف شده‌اند که تداعی تحقق و یا اراده گزینه سه گانه خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را نهادینه کرده و گام دوم را احداث بنایی مرتفع و‌بزرگ بر فنداسیون محکم گذشته ایست که در آن چهلچراغ آزادی، استقلال، عدالت، معنویت، اخلاق، دفاع مقدس، دشمن‌شناسی، ظلم‌ستیزی و ... بر محور ولایت‌مداری، چراغانی‌ترین بخش جامعه یعنی خیابان انقلاب اسلامی را تابان و درخشان کرده است.


مقام معظم رهبری با قبول اینکه بین آنچه که باید بشود و آنچه که انجام شد، فاصله ژرفی وجود دارد، جوانان را برای تکمیل راه رفته ترغیب کرده و‌ در این خصوص بر گزینه‌های راهبردی و‌ کاربردی تأکید کردند.


طهارت اقتصادی که شرط مشروعیت مقامات جمهوری اسلامی است، علاوه بر مراقبت‌های ایمانی مسؤولان از خود، با هشدار عملکرد نهادهای نظارتی نیز همراه است تا خدای ناکرده منجر به شکاف عمیق طبقاتی نشده که یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در فراهم‌کردن بستر حاکمیت آن ولایت عظمی ارواحنا له الفداست.


این بیانیه هم در پاسخ به همه اتهامات و هم در تدوین و تبیین همه راهکارها کمر همت گماشته و ضمن روشنگری در قبال همه سیاه‌نمایی‌ها و سمپاشی‌ها، تأکید کرده که اولا” نسبت رویش به ریزش غیرقابل قیاس بوده و از طرفی نگاه به خارج‌ کشور غلط و آدرس اشتباه روشنفکران منزوی به مردم است و تردید نباید داشت که تمام راه‌حل‌ها در داخل کشور است.


این بیانیه اصرار دارد تا جوان امروز بداند که پیروز همه این مصاف‌ها و چالش‌ها، به استناد اقتدار منطقه‌ای، ثبات حاکمیتی، کامیابی‌های بین‌المللی، پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های مدرن و نفوذ معنوی در ملل جهان، جمهوری اسلامی است.


در پایان ضمن اعتراف به انتهاناپذیری تحلیل این ببانیه تفصیلی، تأکید می‌شود که مخاطبان آن باید با درک رسالت‌ها و وظایف خویش، به تبیین راهبردها و تدوین برنامه‌های تخصیصی و تخصصی خویش پرداخته و‌ چهل سال آتی را به مراتب موفق‌تر از چهل سال گذشته ساخته و پرداخته کنند.


 هادی ابراهیمی

انتهای پیام/3141/ج
 

نظر شما