شناسهٔ خبر: 31194912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیشترین بارندگی ایلام در چمن بولی ثبت شد

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: ایستگاه مستقر در منطقه چمن بولی از توابع بخش چوار با 34 میلی متر بارندگی بیشترین ریزش نزولات جوی استان را در روزهای پایانی هفته گذشته داشته است.

صاحب‌خبر -

ساسان رستمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین شهرستان آبدانان و سرابله نیز هرکدام با 30 و 28 میلیمتر بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: کمترین میزان ریزش های جوی نیز در ایستگاه های موسیان با پنج و دهلران با هشت میلیمتر بارش باران ثبت شده است.
به گفته رستمی، میزان بارش ها در ایلام نیز 22 میلیمتر بوده است.
وی در خصوص وضعیت هوای استان ایلام در طول هفته جاری هم گفت: در این هفته با توجه به عبور ریزموج ها و وجود رطوبت و نم در هوا احتمال وقوع بارش های مقطعی و نقطه ای پراکنده دور از انتظار نیست.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام اضافه کرد: این ریزش های پراکنده در نقاط گرمسیر و جنوب استان به شکل باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف پراکنده خواهد بود.
وی، وزش باد و مه گرفتگی را از دیگر پدیده های جوی آسمان استان ایلام در طول این هفته عنوان کرد و یادآور شد: دمای هوا به ویژه در صبحگاه نسبت به هفته گذشته بین صفر تا منفی 2 درجه نوسان خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون بیشترین بارش نزولات جوی در شهرستان های آبدانان با 949 و ایوان با 932 میلیمتر و کمترین بارش نیز در شهرستان های مهران با 389 و دهلران با 429 میلیمتر و در ایلام نیز 713 میلیمتر بارش ثبت شده است.
7172/6034

نظر شما