شناسهٔ خبر: 31194880 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

طباطبایی در گفتگو با آنا:

استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شود/نمایش ضعیف آبی‌پوشان مقابل تراکتور

دروازه‌بان سابق استقلال گفت: شاگردان وینفرد شفر اگر در ادامه فصل دچار نوسان نشوند می‌توانند قهرمان لیگ برتر شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم استقلال در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر در خانه تیم تراکتورسازی مغلوب شد تا سه امتیاز حساس را از دست بدهد و فاصله‌اش با صدر جدول به 10 امتیاز افزایش پیدا کند. این اختلاف امتیاز باعث شده تا هواداران این تیم امید زیادی به قهرمانی نداشته باشند.

هادی طباطبایی درباره ناکامی استقلال در دیدار حساس مقابل تراکتورسازی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: استقلال دیدار عقب‌افتاده‌ای با تیم ذوب‌آهن دارد که می‌تواند با برتری مقابل نماینده اصفهان به جمع مدعیان جدول بازگردد. در دیدار آبی‌پوشان با تراکتورسازی شاهد بازی باکیفیتی از سوی هیچ‌کدام از دو تیم نبودیم. اگرچه بازی در نیمه دوم کمی بهتر شد ولی استراتژی تیم‌های استقلال و تراکتورسازی به‌گونه‌ای بود که از کیفیت بازی تا حدود زیادی کم کرده بود.

وی ادامه داد: استقلال در نیمه نخست تلاش می‌کرد که پشت توپ قرار بگیرد تا به بازیکنان تراکتورسازی اجازه ندهد به دروازه‌اش نزدیک شوند. این نوع بازی کردن مستلزم برنامه‌ای برای ضدحمله است که ما در جمع شاگردان وینفرد شفر چنین برنامه‌ای را ندیدیم. تیم تراکتورسازی هم با یک مهاجم بازی می‌کرد و بقیه بازیکنان در محوطه جریمه استقلال حضور نداشتند که این موضوع باعث شد تا نماینده تبریز هم موقعیتی خلق نکند.

دروازه‌بان سابق استقلال خاطرنشان کرد:‌ در نیمه دوم استقلال بازی را پرفشار شروع کرد و تلاش می‌کرد تا در 10 دقیقه اول به گل برسد اما بازی هجومی نیاز به این دارد که در دفاع هم سنجیده عمل کرد. اگر اشتباهات تأثیرگذاری از سوی هافبک‌ها صورت پذیرد این احتمال وجود دارد که تیم حریف با استفاده از ضد حمله بتواند به گل برسد. علی کریمی هافبک تیم استقلال در نیمه دوم دچار اشتباه تأثیرگذاری شد که به تیم تراکتورسازی فرصت ضدحمله را داد و این تیم توانست توسط اشکان دژآگه به گل برسد. بعد از گل، استقلال تلاش زیادی کرد تا نتیجه را جبران کند اما به هدف خود نرسید تا بازنده از زمین خارج شود.

وی درباره اینکه استقلال این شانس را دارد تا در میان سه تیم بالای جدول در انتهای فصل قرار بگیرد، گفت: توان صعود استقلال به جمع سه تیم برتر وجود دارد. این تیم می‌تواند به قهرمانی هم برسد ولی باید دچار نوسان نشود. استقلال در ابتدای فصل مشخص بود که برای نیم‌فصل دوم آماده می‌شود اما در فصل نقل و انتقالات زمستانی هم بازیکنانی که به این تیم آمدند زمان کافی برای هماهنگی با سایر بازیکنان را پیدا نکرده‌اند. آنها از لحاظ بدنی نیاز به زمان دارند که به آمادگی مناسبی برسند. اگر در  مدتی که بازیکنان جدید تلاش می‌کنند با دیگر بازیکنان تیم هماهنگ شوند، استقلال به پیروزی برسد، آن‌وقت در هفته‌های پایانی شاگردان وینفرد شفر این شانس را دارند که برای قهرمانی با دیگر مدعیان بجنگند.

انتهای پیام/4051/4048/

نظر شما