شناسهٔ خبر: 31194870 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سومین همایش ملی «ریحانةالنبی» در سه شهر كشور برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ برای سومین سال متوالی، همایش ملی «ریحانةالنبی» در شهرهای تهران، شیراز و مهر در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرارسیدن ولایت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س)، سومین همایش ملی «ریحانةالنبی» در شهرهای تهران، شیراز و مهر استان فارس برگزار خواهد شد.
برنامه‌های این همایش از اول اسفندماه آغاز و تا 6 اسفندماه ‌ ‌ادامه خواهد داشت كه نخستین برنامه با عنوان «شب شعر ریحانه» در ساعت 18:30 تاریخ چهارشنبه، اول اسفندماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران برگزار خواهد شد.
بعد از آن برنامه‌های همایش در شیراز آغاز خواهند شد كه نخستین برنامه در این كلان‌شهر به جشن و نقد دانش‌آموزی اختصاص دارد و این برنامه ساعت 10 صبح پنج‌شنبه، 2 اسفندماه در سالن پارك آزادی برگزار می‌شود.
در ساعت 18:30 همین روز نیز شب شعر و اهدای جایزه ادبی ریحانه با حضور هیئت امنا و داوران جایزه ادبی ریحانه و اهل فرهنگ و ادب و شخصیت‌های طراز اول استان و کشور در سالن فرهنگ مركز اسناد و كتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد که در این برنامه جایزه ادبی برندگان خود در بخش‌های داستان و شعر و داستانک خواهد شناخت.
«شب داستان ریحانه» عنوان سومین برنامه‌ای است كه در ساعت 18:30 روز جمعه، 3 اسفندماه در سرای سخن مركز اسناد و كتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.
برنامه‌های شهرستان مهر نیز از جمع، 3 اسفندماه آغاز خواهد شد كه در ساعت 15 همایش دانش‌آموزی ریحانةالنبی در سالن اجتماعات امام محمدباقر(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.
جشن‌های كوثر ویژه میلاد حضرت زهرا(س) طی روزهای 4 تا 6 اسفندماه از ساعت 20 تا 22 در مركز اسلامی فاطمیه شهرستان مهر برگزار خواهند شد.
همچنین نمایشگاه صنایع دستی و آثار فرهنگی و هنری از 5 تا 9 اسفندماه در سالن شهدای دولت شهرستان برپا می‌شود كه علاقه‌مندان می‌توانند طی ساعات 15 تا 22 از این نمایشگاه بازدید كنند.
نشست علمی و فرهنگی و اهدای جایزه كتاب سال «ریحانةالنبی» در ساعت 9 صبح روز دوشنبه، 6 اسفندماه در سالن پالایشگاه پارسیان برگزار خواهد شد.
پایان‌بخش برنامه‌های این همایش ملی نیز نشست عمومی میلاد حضرت زهرا(س) است كه در ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه، 7 اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگی ـ مذهبی سیدعلی خان شهرستان مهر برگزار می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما