شناسهٔ خبر: 31194830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

زائر پذیر بودن خراسان رضوی خدمات مضاعفی را در حوزه سلامت می طلبد

مشهد- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زائر پذیر بودن این استان و ورود بیش از ۳۵ میلیون زائر در سال خدمات مضاعفی را در حوزه سلامت می طلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، محمد رضا دارابی صبح شنبه در همایش مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:موضوعی که شهر مشهد و استان خراسان رضوی را از سایر استان های کشور متمایز می کند زائر پذیر بودن این استان و ورود بیش از ۳۵ میلیون زائر در سال است که خدمات مضاعفی را در حوزه سلامت می طلبد.

وی افزود:تلاش های مستمر فعالان حوزه بهداشت در رده ها و بخش های مختلف موجب شده است که شاخص های بهداشتی همچون کاهش مرگ و میر مادران و کودکان، افزایش امید به زندگی و توسعه پوشش واکسیناسیون در کشور رشد چشمگیری داشته باشد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حوزه سلامت حوزه بسیار پرمسئولیتی است و کوچکترین تعلل می تواند آسیب های اجتماعی زیادی به این بخش وارد کند لذا مسئولیت پذیری و وجدان کاری در این حوزه بسیار مورد اهمیت است.

وی گفت: حوزه بهداشت یکی از حوزه های وسیع و پرکار محسوب می شود که تحقق اهداف آن نیازمند همکاری های دورن و برون سازمانی است و موضوع بهداشت یکی از اولویت های دولت محسوب می شود و تلاش می شود تا با برنامه ریزی صحیح ، امر بهداشت بصورت یک امر اجتماعی در تمام ارکان جامعه نهادینه شود.

دارابی تاکید کرد:در سال های اخیر و در دولت های یازدهم و دوازدهم حمایت های خوبی از حوزه سلامت و بهداشت شده است و با اختصاص اعتبارات مناسب، خدمات بهداشتی به ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها گسترش یافته است.

وی بیان کرد:اگر نظارت خوب و دقیق و همه جانبه اجرا شود می توانیم در زمینه بهداشت موفق باشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم ولی اگر نظارت ناکافی و ضعیف باشد افراد سودجو در این حوزه ورود پیداخواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در قالب سامانه سینا یکی از اقدامات مهم و موثر معاونت بهداشت دانشگاه بوده که این اقدام یکی از افتخارات ما ست که به همت معاونت بهداشت دانشگاه و مستقل از وزارت بهداشت صورت پذیرفت که این سامانه با هدف دسترسی مردم به پرونده سلامت شخصی خود طراحی شده است .

نظر شما