شناسهٔ خبر: 31194667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۲۰۰ برابری مواد اولیه صنعت لوازم خانگی

انصاری گفت: در حالیکه در سال ۹۶، قیمت مواد اولیه لوازم خانگی تا ۲۰۰ برابر رشد قیمتی داشت اما دولت تنها با افزایش ۹.۶ درصدی قیمت ها موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

افزایش ۲۰۰ برابری مواد اولیه صنعت لوازم خانگی به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله انصاری دبیر صنایع لوازم خانگی ایران در حاشیه کنفرانس تولید و بازار لوازم خانگی اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی چند سالی است که با رکود مواجه شده است. تولیدکنندگان با چالش‌های ایجاد شده بر اثر گرانی نمی توانند آنطور که باید کار کنند.

وی گفت: در حالیکه در سال ۹۶، قیمت مواد اولیه لوازم خانگی تا ۲۰۰ برابر رشد قیمتی داشت اما دولت تنها با افزایش ۹.۶ درصدی قیمت ها موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت لوازم خانگی ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

انصاری افزود: کیفیت سازی در صنعت لوازم خانگی و خدمات پس از فروش در اولویت کار قرار گرفته است، حدود ۱۰ سال است که با  آموزش‌های لازم درصدد تقویت ۲ اولویت فوق هستیم.

قیمت تمام شده لوازم خانگی بالاست

یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کیفیت محصولات ایرانی را تا حدی مطلوب دانست که برخی شرکت‌های خارجی به تولیدکنندگان داخلی پیشنهاد می‌دهند که محصولات ایرانی را تحت برند خارجی بفروشند.

این تولیدکننده گفت:  با وجود کاهش تیراژ، کیفیت محصولات ایرانی در سطحی است که قابلیت صادرات دارد، اما مشکل اصلی بالا بودن قیمت تمام شده لوازم خانگی است.

انتهای پیام/

نظر شما