شناسهٔ خبر: 31194304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

صادقی در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد آرامش و امنیت را به خانواده‌های ایرانی هدیه داد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از خروج جوانان از کشور جلوگیری کرد و آرامش و امنیت را به خانواده‌های ایرانی هدیه داد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین صادقی به مناسبت سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند(28 بهمن 63) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در مرند با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قدردانی از حضور حماسی مردم  در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دوران بالندگی بوده و با اراده قوی مردم ایران و مسئولان، عزت، افتخار و سربلندی نصیب ایران شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود و ثمره انقلاب اسلامی و فرزند انقلاب است؛ دانشگاهی که با تدبیر امام امت و کمک یک میلیون تومانی حضرت امام خمینی(ره) در سال 1361 تأسیس و امروز به درختی تنومند تبدیل و با کمک مردم بنا نهاده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند به نقش دانشگاه آزاد در آموزش عالی اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها باری بر دوش دولت و ملت نیست؛ بلکه توانسته باری از دوش آموزش عالی کشور بردارد. نزدیک به 40 درصد از بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است.

صادقی با تشریح اسلامی بودن دانشگاه آزاد گفت: دانشگاهی که به‌حق باید نام انقلابی و اسلامی بر آن نهاد؛ چراکه از خروج جوانان این مملکت از کشور جلوگیری کرد و آرامش و امنیت را به خانواده‌های ایرانی هدیه داد؛ چون معلوم نبود جوانی که به قصد تحصیل به خارج از کشور سفر کرده، چه سرنوشتی برای او، ما و در نتیجه برای کشور خواهد داشت.

وی با گرامیداشت 28 بهمن سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند و یوم‌الله 29 بهمن روز قیام مردم آذربایجان بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرند به‌عنوان دانشگاهی حضوری و از دستاوردهای گرانقدر انقلاب اسلامی بهمن 1363 فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند تصریح کرد: این دانشگاه در طول 34 سال فعالیت، خدمات ارزنده‌ای در عرصه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی با حضور 134 دانشجو در سه رشته تحصیلی ریاضی با مقطع کارشناسی، آموزش ابتدایی و علوم تجربی با مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون عملیات گسترش و توسعه فضاهای آموزشی، اداری و ارتقای کمی و کیفی اداری به‌سرعت ادامه یافته به‌طوری‌که امروز پذیرای 4 هزار دانشجوی دختر و پسر در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

صادقی مطرح کرد: این واحد دانشگاهی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همجواری با مرکز استان آذربایجان‌شرقی موفق به جذب استادان مجرب و متخصص شده و اکنون با درجه بالا و با همکاری اعضای هیئت‌ علمی تمام وقت، نیمه‌وقت و حق‌التدریسی به فعالیت می‌پردازد.

وی افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان يکی از مهم‌ترين مراکز علمی و پژوهشی نقش کليدی در توليد علم و دانش دارد و پيشرفت‌های علمی، رشد و تعالی آن در عرصه‌های گوناگون علم‌افزا و کسب معرفت در جامعه آکادميک بر کسی پوشيده نيست و سال 1404 دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول داوطلبان خواهد شد.

به گزارش آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند روز گذشته نیز به مناسبت سالروز راه‌اندازی این دانشگاه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرند، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه در حضور مردم و مسئولان ارائه داد.

انتهای پیام/4078/4062/ن

نظر شما