شناسهٔ خبر: 31194155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان|‌ بیمارستان‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم با مشکل مواجه هستند

R7877/P/S6,71/CT1

دبیر کمیسیون بهداشت‌ و درمان مجلس گفت: به علت عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها روند خدمات‌رسانی این مراکز به مردم با چالش‌های بسیاری مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: بسیاری از بیمارستان‌های سطح کشور هنوز مطالبات خود را به‌طور کامل دریافت نکرده‌اند به‌همین علت شرایط خدمات‌‌رسانی به بیماران و مراجعه‌کنندگان در این مراکز درمانی روز به روز با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جلسه‌ای که اخیراً با حضور نمکی در این کمیسیون برگزار شد اشاره کرد و ابراز داشت: صحبت‌های مفصلی در این جلسه بین نمایندگان عضو کمیسیون و ‌شخص وزیر انجام شد و وی ادامه طرح تحول سلامت را از اولویت‌های برنامه کاری خود اعلام کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس تخصیص اعتبارات مصوب دولت به طرح تحول سلامت را مورد تأکید قرار داد و گفت: اجرای‌ پرونده الکترونیک سلامت، راهنمای بالینی، پزشک خانواده و سیستم ارجاع که از زیرشاخه‌ها و مؤلفه‌های اصلی این طرح هستند باید در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد.

جمالی با بیان اینکه اجرای صحیح قانون به پیشبرد و تحقق اهداف تعیین شده طرح تحول سلامت کمک شایانی می‌کند عنوان کرد: جلوگیری از هدررفت منابع و پرهیز از هزینه‌های اضافه که فشار مضاعفی را به طرح تحول سلامت وارد می‌آورد مسیر اجرای این طرح ارزشمند را هموارتر می‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها هم‌اکنون با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند تصریح کرد: وجود این دست از چالش‌ها بر نحوه ارائه درست خدمات درمانی به مردم و بیماران سایه افکنده است به‌طوری‌که در صورت عدم تدبیر مسئولان ذیربط وضعیت طرح تحول سلامت وخیم‌تر از گذشته می‌شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فاصله گرفتن بیش از پیش طرح تحول سلامت از اهداف اولیه‌اش را یکی از عواقب عدم چاره‌اندیشی جهت حل مشکلات این طرح دانست و ابراز داشت: به عقیده بنده در صورت عدم حل و فصل مشکلات حوزه بهداشت و درمان طرح تحول سلامت با شکست مواجه می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس نگاه مثبت دولت و عزم سازمان برنامه و بودجه برای اعطای اعتبارات لازم جهت اجرای طرح تحول سلامت را ضروری دانست و گفت: نظم‌بخشی و ساماندهی نحوه اجرا و جلوگیری از هدررفت منابع در تضمین موفقیت طرح تحول سلامت نقش مهمی را بر عهده دارد.

جمالی با تأکید بر اینکه قطعاً دولت برای اجرای طرح تحول سلامت منابع نامحدودی در اختیار ندارد خاطرنشان کرد: نظارت بیشتر بیمه‌ها و وزارت بهداشت از طرفی مساعدت‌ها و کمک‌های دولت و مجلس در کنار هم بسیار راهگشا است و می‌تواند چالش‌های پیش‌روی طرح تحول سلامت را برطرف کند.

انتهای پیام/‌ن

نظر شما