شناسهٔ خبر: 31193665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ترامپ سفیر آمریکا در ترکیه را انتخاب کرد

رئیس جمهوری آمریکا، «دیوید ساترفیلد» را به عنوان سفیر این کشور در آمریکا انتخاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز شنبه (27 بهمن 1397) «دیوید ساترفیلد» مشاور وزیر امور خارجه آمریکا را به عنوان سفر این کشور در آمریکا نامزد کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا، ساترفیلد را که دارای تجربه زیادی در امور خاورمیانه است، برای این سمت انتخاب کرد.

 

باید ساترفیلد منتظر موافقت مجلس سنا با این انتخاب باشد تا به عنوان سفیر معرفی شود.

وی درحال حاضر به عنوان مشاور مسئول در روابط خاورنزدیک  در امور خارجه آمریکا فعالیت می کند.

 

کاخ سفید سفیری را جایگزین « جون باس» سفیر پیشین آمریکا در ترکیه که اواخر 2017 مدت ماموریتش پایان یافت، تعیین نکرده بود.

ساترفیلد دیپلمات و سفیر 64 ساله آمریکایی است که در منطقه خاورمیانه از جمله منطقه خلیج فارس فعالیت گسترده ای داشته است و به عنوان مشاور «کاندولیزا رایس» مشاور وزیر پیشین امور خارجه آمریکا بوده است.

 

معاون فرماندهی هیئت آمریکایی در عراق، سفیر آمریکا در لبنان، مدیر امور خاور نزدیک در شورای امنیت ملی و فعالیت کاری در سوریه، تونس و عربستان از جمله سمت های وی بوده است.

ترکیه به عنوان عضو آتلانتیک شمالی که در مرز سوریه، عراق، ایران است، نقش اصلی در منطقه دارد. ترکیه از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، استقبال کرد، به خصوص که واشنگتن از یگان های حمایت ملت کرد سوریه حمایت می کند.

 

اردوغان در نوامبر 2018 گفته بود که ترکیه هرگز به تحریم های جدید آمریکا بر صنعت نفتی ایران نخواهد بود. زیرا هدف امریکا اختلال در توازن در جهان است.

ترامپ و اردوغان همچنین در زمینه مسئله ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی که دوم اکتبر 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، واکنش های متفاوتی نشان دادند؛ به طوری که اردوغان معتقد است که دستور قتل خاشقجی از رده بالای رژیم سعودی صادر شده است، اما ترامپ تلاش دارد تا از «محمد بن سلمان» رفع اتهام کند.

نظر شما