شناسهٔ خبر: 31192848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی:

ثبت نام بیش از ۲۵۰۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی از ثبت نام بیش از دوهزارو ۵۰۰ نفر از خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: دو هزار و 580 نفر از استان در مسابقات سراسری قرآن کشور ثبت نام کرده اند.

 

وی افزود: این دوره از مسابقات در هشت رشته حفظ جزء (۳۰، یک، 3 جزء اول، 5 جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول) و کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صالحی نیا اظهارداشت: شرکت کنندگان در رشته معارف نیز در بخش های ترجمه، مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت می پردازند.

 

وی از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف را سبک زندگی و سیره معصومین، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم اعلام کرد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی بیان داشت: هر فرد می‌تواند در چهار رشته این مسابقات شرکت کند.

 

حجت الاسلام صالحی نیا، خاطرنشان کرد: آزمون الکترونیکی این مسابقات اول و دوم اسفندماه، آزمون کتبی نهم اسفندماه و آزمون شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی بالای ۷۰ و نمره شفاهی بالای ۷۵ بگیرند گواهینامه صادر شده و کسانی که امتیاز بالای ۹۰ گرفته باشند، تقدیرنامه دریافت می‌کنند.
 

نظر شما