شناسهٔ خبر: 31191184 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آتش جنجال ها در بسکتبال به صورت موقت خاموش شد و حدادی به تیم ملی بازگشت

ماست مالی حاشیه‌ها

صاحب‌خبر -
ماست مالی حاشیه‌ها باور کردنی نیست در سطح تیم ملی رشته ای مثل بسکتبال صحبت از کمبودهايی مثل نداشتن ماست بر سر وعده غذایی شود! این اتفاق اما رخ داده و گویا ملی پوشان این روزها از اتفاقات عجیبی که برای‌شان در جریان اردوهای ملی در ۶ ماه نخست سال رخ داده، پرده برداشتند. روزبه ارغوان، یکی از ملی پوشان بسکتبال ایران که هم در بازی های آسیایی و هم در مسابقات انتخابی جام جهانی همراه تیم ملی بوده، در یکی از مصاحبه های خود در واکنش به اعتراض ملی پوشان به نبودن ماست در وعده های غذایی اردوی تیم ملی این‌طور واکنش نشان داده است: «این صحبت‌ها بیشــتر جنبه شوخی داشته است وگرنه ماست موضوعی نیست که بود و نبودش قابل مطرح کردن باشد.

باور کردنی نیست در سطح تیم ملی رشته ای مثل بسکتبال صحبت از کمبودهايی مثل نداشتن ماست بر سر وعده غذایی شود! این اتفاق اما رخ داده و گویا ملی پوشان این روزها از اتفاقات عجیبی که برای‌شان در جریان اردوهای ملی در ۶ ماه نخست سال رخ داده، پرده برداشتند. روزبه ارغوان، یکی از ملی پوشان بسکتبال ایران که هم در بازی های آسیایی و هم در مسابقات انتخابی جام جهانی همراه تیم ملی بوده، در یکی از مصاحبه های خود در واکنش به اعتراض ملی پوشان به نبودن ماست در وعده های غذایی اردوی تیم ملی این‌طور واکنش نشان داده است: «این صحبت‌ها بیشــتر جنبه شوخی داشته است وگرنه ماست موضوعی نیست که بود و نبودش قابل مطرح کردن باشد. شاید چون همیشه بوده و این بار در اردو نبود، خیلی به چشم آمد! وگرنه بقیه موارد سر جایش بود. به هر حال همه سال سختی را می گذرانند و فکر نمی کنم هیچ جایی شرایط نرمال همیشگی اش را داشته باشد». از گوشه و کنار خبر می رسد آن روزها اتفاقات عجیب دیگری هم در اردوی تیم ملی رخ داده؛ مثلا اینکه سلفون نیز برای اینکه بازیکنان دور پای خود بچیند، وجود نداشته و آن‌ها به صورت شخصی خودشان این وسیله را خریداری کردند! گفته می‌شود حامد حدادی به عنوان بزرگ‌تر تیم سعی کرده این کمبودها را جبران کند و برای بازیکنان ماست تهیه کرده تا در کنار غذای خود صرف کنند! گویا در جریان این سفر بازیکنان تیم ملی بسکتبال با اتوبوس های عادی و در کنار مردم ژاپن به رستوران ایرانی رفتند و مسئولان حاضر نشدند اتوبوسی را به صورت اختصاصی برای بازیکنان تهیه کنند. روزبه ارغوان در این باره هم گفته است: « این اتفاق برای این افتــاد که هزینه صرف غذا در هتل بــه دلیل نوســات ارزی واقعا بیش از اندازه بــالا بود و ما هر روز به رســتوران های اطراف برای صرف غذا می‌رفتیم. یک روز که به رستوران ایرانی می رفتیم، مثل مردم عادی سوار اتوبوس شدیم و مشکلی پیش نیامد. آنجــا اتوبوس ها خلوت اســت و کســی مارا نشناخت.همه روی صندلی خیلی با کلاس( با خنده)نشستیم و دردسری نداشتیم».

خنده دار است

همه این صحبت ها در حد شوخی بود اما ماجرا وقتی جدی تر شد که سرپرست تیم مصاحبه ای کرد و باعث قهر حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی شد. مسعود قاسمی در واکنش به اینکه صحبت‌هایی مبنی بر نبودن ماست و سلفون در اردوی تیم ملی شده، گفته بود: «فکر می کنم این صحبت ها اصلا در شأن تیم ملی نیست. این ها شیطنت برخی افراد است و یکی،دو بازیکن هم چنین مسائلی را مطرح می کنند که خیلی چیزها یادشان نمی آید. واقعا خیلی خنده دار است که بازیکن تیم ملی بیاید درباره نبودن ماست سر میز غذا حرف بزند. من نمی‌خواهم مدیران قبلی را زیر سوال ببرم و برای آقای مشحون هم احترام زیادی قايلم اما گویا برخی بازیکنان یادشان رفته که در خوابگاه فدراسیون با کمترین امکانات می ماندند؟ الان که برای آن‌ها هتل المپیک را رزرو می کنیم و هر روز ۳۰۰ هزار تومان برای اقامت و ارائه بهترین خدمات و غذاها می‌دهیم». وی همچنین افزود: «شاید درست نباشد من هم این حرف ها را بزنم اما اینکه بازیکن ساعت ۸:۳۰ در هواپیما غذا می خورد و ساعت ۹:۳۰ در فرودگاه توکیو می گوید، گرسنه ام، عجیب نیست؟! یادشان رفته که ساعت ۱۱ شب برای دومین بار شام را در «مک دونالد» خوردند؟ قبلا در سفرهای بین‌المللی این‌طور بوده یا اینکه برخی شب ها به بازیکنان شام هم نمی دادند؟ همه فاکتورها موجود است و مشخص است که بازیکنان به چه رستوران هایی رفتند و چه مبالغی برای آن‌ها هزینه شده است».

کدورت ها را کنار گذاشت

شاید این اتفاق، چیپ ترین موضوعی باشد که باعث رنجش بازیکنان تیم ملی شده، در واقع این بار نه مربی و نه شرایط فنی بلکه «ماست» باعث شده حامد حدادی تیم ملی را رها کند و با منت‌کشی حاضر به بازگشت شود. او که در پنجره پنجم انتخابی جام جهانى تیم ملى را مقابل فیلیپین و ژاپن همراهى نکرد، در نهایت با منت گذاشتن بر سر مردم اعلام کرد: « همه مرا می‌شناسند و می‌دانند با هر مشکل و آسیبی برای تیم ملی بازی کرده‌ام. مشکلاتی پیش آمد، اما این کدورت‌ها را فعلا برای کشورم، پرچم، بسکتبال ایران و ورزش ایران کنار می‌گذارم». سنتر تیم ملی بسکتبال افزود: «کادر فنی و مربیان با من تماس گرفتند و خواستند که بیایم. یکسری شرایط بود که نشد. دوست داشتم بیایم، اما نشد. چون بحث پرچم کشورم بود نمی‌شد نیایم. به همین دلیل تاکید می‌کنم فعلا کدورت‌ها را کنار می‌گذارم و می‌آیم. با ارسلان کاظمی هم تماس بگیرند با قدرت می‌آید. من هم تصمیم گرفتم با قدرت بیایم و بازی کنم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران همچنین گفت: بازی مهمی داریم و تمام تمرکزم را برای کشورم می‌گذارم. تمام تلاشم این است که در بهترین شرایط بازی کنم».حدادی تاکید کرد: «من نه قبلا و نه الان برای هیچ شخصی بازی نکرده‌ام و نمی‌کنم. هر بار وارد زمین شده‌ام برای کشورم و بسکتبال ایران بوده است و همیشه باقدرت و باتعصب بوده‌ام. قطعا تمام تلاشم کمک کردن بوده است. متاسفانه مشکلاتی بوده است و امیدوارم حل شود که اگر نشود دودش به چشم بسکتبال می‌رود». وی افزود: «مشکلات را حل نکنیم و متحد نباشیم خودمان ضرر می‌کنیم و بسکتبال ضربه می‌خورد. امیدوارم اتحادمان دوباره برگردد». حدادی همچنین گفت: «کدورت‌ها همچنان هست و امیدوارم حل شود. من نیز همچنان پشت ارسلان هستم. الان هم با او صحبت کردم و از ته دل دوست دارم برگردد. اکنون هم برای پرچم ایران این تصمیم را گرفتم که ‌بازی کنم».وی درباره دو دیدار پیش روی تیم ملی گفت: «درباره بازی‌ها هم فعلا صحبت نکنم، بهتر است. کدورت‌ها هست و من فعلا آن‌ها را برای مردم و بسکتبال کشورم کنار می‌گذارم و روی تیم ملی تمرکز می‌کنم. تلاش می‌کنم بهترین نمایش را داشته باشم».حدادی ادامه داد: «در هر دو مسابقه پیش‌رو میزبان هستیم و امیدوارم جشن صعود بگیریم. دوست دارم مردم بیایند و بازی‌ها را از نزدیک ببینند. تماشاگران با تمام وجود حمایت کنند تا بازی‌های جذابی شود و بتوانیم برنده شویم».

جنجال ادامه دارد؟

حامد حدادی از جمله بازیکنانی است که در معتبرترین لیگ های بسکتبال دنیا بازی کرده و شرایط حرفه ای بودن را می داند. شاید برای او که در NBA بازی کرده، بحث بر سر ماست در غذای ملی پوشان کمی دور از شأن باشد اما مشکلاتی که پیش آمده باعث شده صمد نیکخواه بهرامی نیز اردوی تیم ملی را ترک کند. گفته می‌شود سایر ملی پوشان نیز از اتفاقاتی که رخ داده گلایه دارند و در زمان مناسبی پیرامون آن صحبت خواهند کرد. هرچه که باشد آتش جنجال های بسکتبال به صورت موقت خاموش شده اما چه کسی است که نداند این خاموشی فقط آتشی زیر خاکستر است؟

منبع: قانون

نظر شما