شناسهٔ خبر: 31190778 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف:

طرح «آرامش بهاری» نوروز ۹۸ اجرایی می شود/اعزام ۱۲ هزار طلبه به امامزادگان و مناطق محروم

حجت الاسلام شفیع زاده گفت: وظیفه طلاب مبلغ به خاطر جنگ رسانه ای که در حال حاضر کشور با آن در حال مقابله است به مراتب خطیر تر و مهم تر از قبل شده است و حوزویان ما باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند و باید در هر حیطه ای دست پر باشند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «هادی شفیع زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان درباره عملکرد این سازمان در سال 97 گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه طبق وظیفه ذاتی ای که دارد به دنبال ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت است و در همین راستا طبق منویات مقام معظم رهبری که فرموده اند اداره اوقاف باید به یک قطب فرهنگی تبدیل شود، معاونت فرهنگی سازمان هم طی یک سال  در هفت مناسبت اعزام مبلغ را در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از تفاوت های اعزام مبلغ سازمان اوقاف و سایر نهادها در تعدد اعزام است، به عنوان مثال برای نوروز 98 طرح «آرامش بهاری» را اجرایی خواهیم کرد، طرح های آرامش بهاری، غدیر طرح هایی هستند که فقط در اداره اوقاف با این وسعت اجرا می شود.

 

 

اعزام ۹۶ هزار و ۸۰۰ مبلغ در ۷ مناسبت/ اعزام ۱۲ هزار طلبه فعال به امامزادگان و مناطق محروم

حجت الاسلام شفیع زاده تصریح کرد: در 7 مناسبت پیش بینی شده  سال جاری، ۹۶ هزار و ۸۰۰ نفر اعزام مبلغ از قم داشتیم که عمدتا طلاب سطوح عالی بودند. ۱۲ هزار طلبه فعال را هم به امام زادگان و مناطق محروم کل کشور اعزام کردیم تا طرح های معاونت فرهنگی را اجرایی کنند.

حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به اینکه مردم برای ایام نوروز عمدتا در امام زادگان شریف اسکان موقت دارند اذعان داشت: امروز جلسه ای با مسئولین سازمان برگزار خواهد شد و برای طرح "آرامش بهاری" تصمیم گیری نهایی صورت می پذیرد ولی مسلما این طرح به خاطر حضور مسافران نوروزی در جوار امام زادگان فرصتی برای تعامل بیشتر با مردم را برای ما فراهم می کند.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه شروع و تا 13 فرودین ادامه خواهد داشت، رسالت سازمان هم این است تا از این فرصت نهایت استفاده را برای تبیین و تبلیغ فرهنگ اسلامی ببرد.

وی در پاسخ به این سوال که برای جذب حد اکثری جوان ها به دین چه برنامه ای باید صورت پذیرد گفت: یکی از راه هایی که می شود برای جذب جوان ها انجام داد تبلیغ نوین است، همانطور که دشمن در فضای مجازی علیه دین تبلیغ می کند وظیفه ما هم این است که برای دین تبلیغ انجام دهیم.

وی تاکید کرد: وظیفه طلاب مبلغ به خاطر جنگ رسانه ای که در حال حاضر کشور با آن در حال مقابله است به مراتب خطیر تر و مهم تر از قبل شده است و حوزویان ما باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند و باید در هر حیطه ای دست پر باشند.

این کارشناس فرهنگی و دینی خاطر نشان کرد: در کلیه دوره ها و اعزام مبلغین، کلاس هایی برای توجیه بیشتر و به روز شدن طلاب برگزار می کنیم. عمدتا طلبه هایی که برای تبلیغ اعزام می شوند طلبه هایی هستند که علاوه بر اینکه دارای سطوح علمی بالا هستند از لحاظ سنی جوان محسوب می شوند و همین موضوع  کار با تکنولوژی های روز را برای آنان تسهیل می کند، اما این به این معنا نیست که از طلبه های موفقی که در دوره های قبلی دارای تجربه بیشتری بودند استفاده نمی کنیم.

 

 

نظر شما