شناسهٔ خبر: 31190660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

افزایش۱۳ هزار نفری دانش آموزان قم/ رتبه نخست قم در کنکور زبان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از افزایش 13 هزار نفری دانش آموزان قمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شیخ الاسلام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به افزایش آمار دانش آموزان استان قم اظهار کرد: سال گذشته تعداد دانش آموزان استان ۲۴۲ هزار نفر بود، اما این آمار در سال تحصیلی جاری به ۲۵۵ هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: افزایش آمار دانش آموزان استان قم، مشکلاتی را برای ساماندهی نیروی انسانی و ثبت نام دانش آموزان ایجاد کرد که با تدابیر صورت گرفته تمام این دانش آموزان در مدارس در مناطق مختلف ساماندهی شدند و تمام دانش آموزان استان قم در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: سند تحول بنیادین شاخص برنامه‌های این اداره کل است، براساس این سند کتاب‌هایی در زمینه مسائل اعتقادی، اخلاقی و عبادی برای دانش آموزان تدوین شده است.

شیخ الاسلام تعداد نیرو‌های مشغول به کار در مدارس استان قم را ۱۵ هزار نفر دانست و تصریح کرد: بیش از هزار و ۴۰۰ مدرسه داریم و شعار تربیتی امسال در این مدارس، انی احب الصلوه بود و برای عملی کردن این شعار در تمام مدارس قم تلاش کردیم.

وی ادامه داد: دغدغه مسائل تربیتی دانش آموزان دغدغه اصلی مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان قم است، بیش از ۷۸ هزار نفر از دانش آموزان استان برای حفظ جزء ۳۰ قرآن در سامانه ثبت نام کردند که افتخاری برای قم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: ۴۵ هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقات برنامه‌های درس‌هایی از قرآن شرکت کردند.

شیخ الاسلام با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان قمی اظهار کرد: این دانش آموزان در سال جاری و در سال گذشته رتبه نخست را در کنکور زبان در بین استان‌های کشور کسب کردند، در مجموع رتبه دانش آموزان استان قم در کنکور سراسری، رتبه پنج است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵۰ هزار نفر در استان قم به صورت مستقیم و نیمه مستقیم با آموزش و پرورش استان در ارتباط هستند، باید از همه ظرفیت‌های قم برای کمک به آموزش و پرورش استفاده شد، رسالت این اداره کل تربیت نیروی انسانی است.

 

نظر شما