شناسهٔ خبر: 31190160 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«درمانگاه مسجد نور» مجهزتر می شود

مدیر درمانگاه مسجد نور از افتتاح بخش رادیولوژی و آزمایشگاه این درمانگاه در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر درمانگاه این مسجد در بخش های عمومی و تخصصی به مردم خدمات ارایه می دهد.

صاحب‌خبر -

«فیروز برهان نجفی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از افتتاح بخش آزمایشگاه و رادیولوژی مسجد نور در سال آینده خبر داد و گفت: درمانگاه مسجد نور در بخش های  عمومی شامل گوش، حلق و بینی، ارتوپد، اورژانس و در بخش تخصصی در زمینه های مغز و اعصاب، جراحی، دندانپزشکی و قلب از ساعت 8 صبح تا 10 شب به مردم خدمات ارایه می دهد.

 

مدیر درمانگاه مسجد نور میدان فاطمی با اشاره به اینکه درمانگاه مسجد سال گذشته با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: درآمد مسجد از طریق، برگزاری مجالس ترحیم تامین می شود و از همین درآمد اقدام به تاسیس درمانگاه و تجهیز آن کردیم.

 

برهان نجفی با اشاره به اینکه درمانگاه مسجد نور میدان فاطمی با صرف هزینه‌ای بالغ بر سی میلیارد ریال به بهره برداری رسید و گفت: برای افتتاح این درمانگاه با مشکلات بسیاری مواجه بودیم، اما خوشبختانه به همت هیئت امنای مسجد، درمانگاه به بهره برداری رسید و در حال حاضر به عموم مردم خدمت رسانی می کند.

 

مدیر درمانگاه مسجد نور میدان فاطمی با اشاره به قدمت ۳۴ ساله مسجد نور افزود:به علت مرکزیت و موقعیت استراتژیک و حضور پر رونق مردم برای نماز جماعت در مسجد و با توجه به اینکه بسیاری از رجال و سیاسیون برای شرکت در مجالس ختم چهره های سیاسی و سرشناس در این  مسجد حضور می یابند، به همین دلیل تمام تلاشم این است که مسجد همواره بهترین خدمات را در بخش سخت افزاری و نرم افزاری به مردم ارایه دهد. به همین جهت گنبد مسجد در حال حاضر نیازمند مرمت و بازسازی است که در صورت تامین اعتبار تعمیر آن انجام خواهد شد.

 

 وی به برنامه های فرهنگی که در مسجد برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم جمعه و شنبه شب ها در مسجد با حضور استاد بنیادی از اساتید برجسته قرآنی، برپایی کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان بین المللی قرآن، برپایی مراسم سخنرانی در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله برنامه های مسجد است.

 

یادآور می شود،مسجد نور در ضلع جنوبی میدان فاطمی و در مرکزیت شهر تهران قرار دارد، کار ساخت این مسجد از سال ۱۳۶۳ شروع  شد و تا سال ۱۳۷۵ طول کشید.به علت مرکزیت و موقعیت مناسب مسجد نور، این مسجد از همان ابتدای تاسیس مورد توجه بسیاری از مردم و مسوولان قرار گرفت به گونه‌ای که بسیاری از مراسم‌های ختم افراد معروف یا مسوولان در این مسجد برگزار شده و می شود.

 

در همین راستا هیئت امنای این مسجد بر آن شدند تا این مسجد را به امکانات جانبی همانند درمانگاه و صندوق قرض‌الحسنه و دیگر امکانات مجهز کنند تا با توجه به استقبال بی‌شمار مردم از آن، خدمات درمانی نیز به نمازگزاران و مراجعه کنندگان به مسجد نور ارایه شود.

 

یاد‌آور می‌شود؛ مسجد نور در میدان فاطمی واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما