شناسهٔ خبر: 31189757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

۲۲ بهمن تحقیر تاریخی دشمنان و هشدار به «کم‌گذاران» بود

امام جمعه موقت تهران۲۲ بهمن امسال را یک سجده شکر ملّی به ساحت قدس ربوبی از سوی ملّت ایران، یک عرض ادب به ساحت مقدس ولی‌الله اعظم به عنوان کارگردان انقلاب و صاحب اصلی آن، یک خداقوت عاشقانه به رهبری حکیم انقلاب، یک تحقیر تاریخی برای دشمنان و یک هشدار جانانه برای خائنان و کم‌گذاران و نفوذی‌ها و ناراضی‌تراش‌ها دانست و بر ضرورت راه‌اندازی نهضت تبیین و اقدام نسبت به بیانیه «گام دوم انقلاب» تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
امام جمعه موقت تهران۲۲ بهمن امسال را یک سجده شکر ملّی به ساحت قدس ربوبی از سوی ملّت ایران، یک عرض ادب به ساحت مقدس ولی‌الله اعظم به عنوان کارگردان انقلاب و صاحب اصلی آن، یک خداقوت عاشقانه به رهبری حکیم انقلاب، یک تحقیر تاریخی برای دشمنان و یک هشدار جانانه برای خائنان و کم‌گذاران و نفوذی‌ها و ناراضی‌تراش‌ها دانست و بر ضرورت راه‌اندازی نهضت تبیین و اقدام نسبت به بیانیه «گام دوم انقلاب» تأکید کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج ‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران حضور نسل جوان در ۲۲ بهمن امسال را شگفتی‌ساز توصیف کرد و گفت: ۲۲ بهمن امسال یک سجده شکر ملّی به ساحت قدس ربوبی، از سوی ملّتی صبور، خوش‌فکر و باوفا و یک عرض ادب به ساحت مقدس ولی‌الله اعظم به عنوان کارگردان انقلاب و صاحب اصلی این انقلاب بود؛ یک خداقوت عاشقانه به رهبری حکیم بود؛ یک دستمریزاد هوشیارانه به خادمان مردم و یک بوسه عارفانه بر جبین خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و یک لبخند مهر به مستضعفان عالم؛ و در عین حال، یک طوفان خشم و یک سیلی به‌یادماندنی بر چهره سیاه شیاطین و دشمنان ملّت و یک تحقیر تاریخی برای دشمنان و یک هشدار جانانه برای خائنان و کم‌گذاران و نفوذی‌ها و ناراضی‌تراش‌ها بود.
 
امام جمعه موقت تهران به بیانیه راهبردی رهبر معظّم انقلاب که با عنوان «گام دوم انقلاب» منتشر شد،‌اشاره کرد و ابراز داشت: در آستانه چلّه دوم انقلاب اسلامی، خداوند هدیه‌ای بسیار بزرگ و دوست‌داشتنی به ما داد که امیدوارم خداوند متعال توفیق قدرشناسی از آن را به ما عنایت بفرماید.
 
 امام جمعه موقت تهران بیان داشت: صادرکننده این بیانیه یک رهبر الهی، نورانی، عارف، باصفا، شجاع، ولی فقیه زمان، دارای تجربه عالی مدیریت ولایی، حکیم، ژرف‌نگر، مصلح، یک مجاهد کارکشته پیر، با بیش از ۵۵ سال سابقه مجاهدت؛ در اوج فرزانگی و فرهیختگی با ‌اشراف تاریخی، با شناخت از جهان معاصر و تاریخ ملّت‌ها، سرشار از مهربانی و احساس پدری و بهره‌مند از قلم استوار است.
 
وی خاطرنشان کرد: ویژگی بعدی این بیانیه نورانی این است که یک روایت متفاوت، خلاقانه، نوآورانه و هنرمندانه و بدیع از انقلاب کبیر اسلامی است. تبیین فوق‌العاده، دلبرانه و افتخارآمیز و در عین حال عمیقی که در این بیانیه نسبت به انقلاب انجام شده، یک روایت به‌روز و پیش‌برنده؛ فعّال و مستند و باورپذیر و واقع‌بینانه و منصفانه است که در اختیار ملت عزیز ماست. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ‌علی‌اکبری بیان داشت: آقای عزیز ما، بهتر از هر کسی از رویش‌های عظیم انقلاب و فتح‌الفتوح شگفت‌انگیز انقلاب در تربیت یک نسل جوان متفاوت، خبر دارد. فرمود با هزاران جوان در کشور آشنا هستم و ظرفیت‌های عظیمی که خدای متعال به ملت ایران کرامت کرده را می‌شناسم. 
 
امام جمعه موقت تهران گفت: این سرمایه بزرگی است که امروز در ساختار جمعیتی ما هم خوشبختانه وجود دارد؛ ۳۶ میلیون نفر جمعیت ما در آستانه چهل سالگی جوان هستند و به کوری چشمان دشمنان که گرفتار پیری جمعیت هستند به رخ آنها کشیده می‌شود. این بیانیه روی سخن را با جوانان قرار می‌دهد که دشمن هم به استحاله هویتی این نسل دل بسته. مسئولیت تحقق آرمان‌های انقلاب با جوان‌هاست تا حلقات افتخار ملت عزیزمان را تکمیل کنند. امیدواریم خود جوان‌ها به میدان بیایند؛ نگذارند این بیانیه منزوی و بایکوت بشود و دست کم گرفته شود. جوانانه وارد میدان شوند. تبیین هنرمندانه داشته باشند و هنرمندان جوان،‌ رسانه‌‌ای‌های جوان، فرهیختگان و نخبگان جوان همه به میدان بیایند. خودشان مسئولیت تعریف کنند و نقشه راه تعریف کنند و از این نامه اجتهاد و استنباط کنند؛ البته با تکیه بر تجربه نسل اول و دوم که نزد آنها حاضر است. امیدواریم در انجام این قدرشناسی هم ملت ایران و جامعه جهان موفق باشند.
 
وی ابراز داشت: لازم می‌دانیم از سوی ملت رشید و شهیدپرور ایران از همه عزیزانی که در اقصی‌نقاط عالم در فجر چهلم ملت ایران همایش عظیم شکر و جشن پیروزی ملت ما را همراهی کردند، تشکر کنیم که امتداد جهانی این انقلاب را به رخ مستکبران کشاندند؛ مخصوصاً از سید مقاومت که به شایستگی به میدان آمد، باید تشکری ویژه داشته باشم از طرف شما ملت ایران. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ‌علی‌اکبری در پایان با قرائت خطبه‌ای عربی از دبیرکل حزب‌الله لبنان تشکر کرد؛ «وفی نهایهًْ الخطبهًْ أرى من واجبی باعتباری واحدا من ابناء الشعب الایرانی ان اتقدم بالشکر الجزیل الى الاخ الکریم القائد العربی المجاهد سماحهًْ السید حسن نصر الله لجمیل ما أداه من حق البلاغهًْ والبیان فی إظهار صورهًْ النمو والتعالی التی رسمها المجتمع الایرانی خلال أربعین ربیعاً من حیاته فی ظل نظام ولایهًْ الفقیه وأدعو الله تبارک وتعالى أن یرینا و إیاه ما وعده السید القائد من زوال الکیان الصهیونی على أمد قریب إن شاءالله والسلام علیه و على جمیع إخواننا المجاهدین المؤمنین فی السلسلهًْ الذهبیهًْ المقاومهًْ فی أنحاء العالم و رحمهًْ الله وبرکاته و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم»
 
توان ساخت کشتی‌‌های بزرگ و نفت‌کش را داریم و از کشورهای خارجی سفارش گرفته‌ایم
 
سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با ‌اشاره به پروژه ستاره خلیج‌فارس، گفت:‌ این پالایشگاه پروژه‌ای بود که یک شرکت خارجی در آن فعال بود اما با وقوع تحریم اول، پروژه را رها کرد و رفت. اعتماد به مجموعه قرارگاه شد و این پروژه به ما سپرده شد و امروز شاهد بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز هستیم. این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین یورو 5 جهان است و 67 درصد مهندسی ایرانی، 70 درصد محصول ایرانی و 100 درصد اجرای ایرانی در آن اتفاق افتاد و ان‌شاءالله با حضور ریاست جمهور فاز سوم آن هم به بهره‌برداری خواهد رسید. 
 
وی خاطرنشان کرد: امروز قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) توان ساخت کشتی‌‌های بزرگ و نفت‌کش را داراست و برای ساخت آن از خارج از کشور سفارش گرفته‌ایم. قرارگاه تمام توان مهندسی خود را برای عبور از تحریم‌ها در خدمت مردم و دولت قرار داده است و پیشنهاداتی هم برای حل برخی معضلات به دولت ارائه شده است. از جمله تامین آب استان‌های مرکزی از طریق دریا که در دست پیگیری است.
 
15 هزار بازداشت ظالمانه، شکنجه 5 هزار نفر و بازداشت 1700 کودک در بحرین
 
حجت‌الاسلام شیخ محمد خجسته، از رهبران سیاسی انقلاب مردم بحرین نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، سلام گرم خود و مردم بحرین را تقدیم ولی‌امر بزرگ مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای کرد و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.
 
وی با بیان اینکه 85 درصد بحرین وابسته به نفت است،‌ اظهار داشت: غارت زمین‌ها و سواحل معضل مسکن را در این کشور به وجود آورده است و 25 سال است که برخی مردم در پی دستیابی به مسکن هستند.
 
حجت‌الاسلام شیخ محمد خجسته گفت: خاندان حاکم بحرین دارایی‌های این ملت را به یغما برده و در بانک‌های انگلیسی پس‌انداز کرده‌اند و در جزایر مختلف برای خود املاک و دارایی خریداری کرده‌اند. وی با بیان اینکه بیش از 15 هزار بازداشت ظالمانه در طی این سال‌ها به ثبت رسیده، از شکنجه شدن 5 هزار نفر و بازداشت 1700 کودک و 815 سلب تابعیت به بهانه‌های مختلف خبر داد.
 
منبع:کیهان

نظر شما