شناسهٔ خبر: 31189545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مبنای کسر حق بیمه زنان و مردان یکسان شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دستمزد مبنای کسر حق بیمه برای بیمه شدگان زن و مرد برابر شد و حتی در برخی فواصل سنی، مبنای تعیین دستمزد برای زنان از مردان پیشی گرفت.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان برگزاری پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که با حضور «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، همچنین افزود: چارچوب کلی حقوق سال ۹۸ کارگران تا حدودی تعیین شده است اما همه مباحثی که هر سال هنگام تعیین حقوق و دستمزد از سوی نمایندگان کارگری و کارفرمایی مطرح می شود، قابلیت اجرا ندارد.

وی درباره حق مسکن کارگران افزود: حق مسکن سه سال پیش از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان رسید و ما پیشنهاد مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای حق مسکن کارگران را به هیات وزیران ارسال کرده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از سوی کمیسیون تلفیق ۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص پیدا کرد، گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی‌ همراه آخرین حقوق امسال می توانند عیدی خود را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از نبود ساختارمناسب برای حمایت از بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور نگرانیم و  برای پیگیری موضوعات و حل مشکلات زنان نیازمند کارگروهی هستیم  چرا که سازمانی مستقل برای زنان و خانواده وجود ندارد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می‌کنند، تأکید کرد: نداشتن یک سازمان مناسب برای پیگیری وضعیت آنها و جلوگیری از آسیب‌های آنها، نیاز ضروری است که باید با جدیت دنبال شود.

‌‎وی تصریح کرد: اگر به صورت فیزیکی و قانونمند نتوانیم این سازمان را پیگیری کنیم، ناچاریم به صورت مجازی، آن را ایجاد کنیم.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تهیه اطلس جامع از وضعیت زنان در بخش‌های گوناگون الزامی است، افزود: برای تهیه این اطلس با ساختار فعلی جامعه عاجز هستیم.

‌‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه در خصوص اطلاعات جامع وضعیت زنان سرپرست خانوار، بی‌کفایت هستیم، گفت: در این راستا اطلس آسیب‌های اجتماعی داریم که مسئولیت آن با وزارت کشور است و نیازمند این هستیم که در حوزه زنان نیز چنین اطلسی ایجاد شود که البته باید با توجه به وضعیت اقلیمی، فرهنگی و شرایط هر استان، این اطلس تدوین شود تا بتوانیم به صورت متمرکز، اطلاعات جامعی از وضعیت زنان استان‌های مختلف کشور داشته باشیم و نمی‌توانیم نسخه واحدی را برای تمامی استان‌ها بپیچیم.

‌‎شریعتمداری تأکید کرد: بیش از ۵۵ درصد زنان تحصیلات عالی دارند و نیازمند این هستیم که شرایطی برای اشتغال، توانمندسازی و حرفه‌آموزی زنان در جامعه ایجاد کنیم.

منبع: سایت معاونت امور زنان و خانواده

نظر شما