شناسهٔ خبر: 31188606 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزینه ریاست پیدا نشده است؛

بلاتکلیفی والیبال و خیز سرپرست برای ریاست یک فدراسیون دیگر!

فدراسیون والیبال که سال آینده رویدادهای مهمی را پیش رو دارد همچنان در انتظار تعیین تکلیف زمان برگزاری مجمع است و سرپرست فدراسیون هم برای ریاست یک فدراسیون دیگر خیز برداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حدود سه ماه از برکناری احمد ضیایی رئیس پیشین فدراسیون والیبال به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان می گذرد و افشین داوری به عنوان سرپرست مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفت تا زمینه برگزاری مطلوب انتخابات را فراهم کند. با  این حال سرپرست فدراسیون والیبال در کنار این اقداماتی که در این رشته داشته است، نیم نگاهی هم به مسائل غیر والیبالی دارد.

تماشای دیدار فینال تور والیبال ساحلی، عیادت از سرپرست سازمان لیگ، دیدار با پیشکسوتان والیبال، نشست صمیمانه با داوران و ناظران لیگ برتر بانوان، نشست صمیمانه با پیشکسوتان والیبال، عیادت از پاسور سابق تیم ملی، دیدار با احسان حدادی، ملی پوش دو و میدانی، حسین توکلی دارنده مدال طلای المپیک سیدنی و محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، بررسی برنامه های استعداد یابی والیبال، نشست با روسای هیات والیبال فارس، انتصاب روسای هیات‌های والیبال منطقه آزاد کیش و سمنان، انتصاب سرپرست نایب رئیس بانوان، بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال جوانان با حضور عطایی، انتصاب سرپرست جدید سازمان لیگ و مشاورعالی، انتخاب درخشنده به عنوان مسئول دبیر خانه ستاد برگزاری لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹، میزبانی از مدیر کل دفتر توسعه و استعدادیابی وزارت ورزش، نشست با کولاکوویچ، بازدید از سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه، برگزاری مجمع انتخاباتی مازندران، برگزاری مجمع انتخاباتی فارس، از جمله اقدامات داوری از زمان حضورش در فدراسیون والیبال است.

شاید باید مهم ترین اقدام داوری را برگزاری نشست با کولاکوویچ دانست که تکلیف ادامه همکاری سرمربی تیم ملی مشخص شد اما هنوز ایگور در  ایران حضور ندارد و مسابقات لیگ تا حدود دوهفته دیگر وارد مرحله پلی آف خواهد شد و طبق اعلام داوری، سرمربی تیم ملی اواخر بهمن وارد ایران می‌شود.

داوری از زمان حضورش در فدراسیون، تنها دو مجمع انتخاباتی هیات‌های فارس و مازندران را برگزار کرده است و حدود ۱۰ هیات نیز در انتظار برای تعیین تکلیف درباره برگزاری مجمع هستند و فدراسیون والیبال باید در این زمینه به هیاتها فشار وارد کند تا شرایط هرچه سریع تر برای برگزاری مجمع ها را فراهم کنند.

اما ظاهرا افشین داوری اولویت های مهم‌تری مانند دید و بازدید با غیر والیبالی‌ها را در برنامه قرار داده است و عجله‌ای برای برگزاری هرچه سریع تر مجامع هیاتها ندارد.  طبق اعلام وزارت ورزش مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال بهار سال آینده برگزار خواهد شد. با توجه به وضعیت هیاتها ممکن است این زمان حتی به تعویق بیافتد و آُسیب آن را خانواده والیبال خواهند دید.

والیبال ایران که از سال ۶۸ تا ۹۶ تنها دو رئیس فدراسیون را به خود دید در یک سال اخیر دچار تغییراتی شده تا این رشته ورزشی که در نتیجه ثبات مدیریتی خود را در سطح جهان مطرح کرد در آستانه سقوط قرار گیرد.

محمدرضا یزدانی خرم که از سال ۶۸ تا ۸۵ سکان هدایت والیبال را در اختیار داشت با برنامه ریزی‌های منظم، مدون و سرمایه گذاری بر روی تیمهای پایه والیبال ایران را به سطح جهانی رساند. پس از یزدانی خرم،  محمدرضا داورزنی از سال ۸۵ تا ۹۶ ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده گرفت و سپس به دلیل حضورش در وزارت ورزش چند ماهی سرپرست فدراسیون شد و پس از آن احمد ضیایی روی کار آمد.

اما عمر دوران مدیریتی ضیایی به یک سال نکشید تا به دلیل اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان از سمت خود برکنار شود و حال افشین داوری به عنوان سرپرست مشغول به کار است و والیبال ایران در آستانه مهم ترین رویدادش یعنی انتخابی المپیک بدون رئیس است.

شنیده ها حکایت از آن دارد که وزارت ورزش هنوز به گزینه مورد نظر خود برای ریاست والیبال نرسیده و به همین دلیل عجله‌ای برای برگزاری مجمع ندارد. افشین داوری نیز که هنوز تکلیف خود را نمی داند، در انتخابات فدراسیون ورزشی ناشنوایان ثبت نام کرده تا در صورتی که گزینه مورد تایید وزارت برای والیبال نباشد، دست خالی نماند.

نظر شما