شناسهٔ خبر: 31188555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

داوودی مطرح کرد:

طرح شهید رهنمون، گامی برای محرومیت زدایی است/ بوئین میاندشت ۱۰ درصد پیرتر از کشور

معاون بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان تاکید بر اینکه طرح شهبد رهنمون با هدف محرومیت زدایی انجام می‌شود،گفت: در این طرح یک تیم از پزشک عمومی، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس تشکیل شده و فعالیت های گسترده ای دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت، «فرشته داوودی» در حاشیه افتتاح دفتر جامعه پزشکی بوئین میاندشت با ببان اینکه مسؤولان شهرسنان دغدغه تشکیل بسیج جامعه پزشکی را در شهرستان برای حل  مشکلات شهرستان داشتند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، شکل گیری قانون اساسی و دولت اسلامی مراحل گذرانده شده ایجاد تمدن نوین اسلامی تا کنون بوده و شاخص یک دولت اسلامی کارگزاران آن و ایجاد عدالت اجتماعی در زیر مجموعه های آن است.

 

معاون بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان ویژگی جامعه اسلامی  را همان سبک زندگی اسلامی  دانست و مرحله بعدی تمدن نوین اسلامی، را شکل گیری بیداری اسلامی در جهان بیان کرد و افزود: یکی از اهداف جامعه پزشکی ایجاد عدالت در حوزه سلامت است، امری که در مناطق محروم رخ نمی‌دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیج باید فراجناحی عمل کند و کسی که منافع شخصی را از منافع جمع جدا کند بسیجی نیست، ادامه داد: هرکسی که منافع خودش را درراستای نظام قرار دهد یک بسیجی است و همه پرسنل شبکه بهداشت و درمان عضو جامعه پزشکی هستند و بسیجی خارج از جناح بندی‌های سیاسی است.

 

داودی با بیان این‌که بسبج یک سرمایه انسانی که فعال، پویا و قانونمند است که خودش را خرج مردم می‌کند و با تاکید بر اینکه طرح شهبد رهنمون با هدف محرومیت زدایی انجام می‌شود، بیان کرد: پیش ازاین تیم‌ها به طور موقت برای درمان در مناطق محروم حضور پیدا می‌کردند، اما در این طرح یک تیم از پزشک عمومی، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط  و روانشناس تشکیل شده  و فعالیت های گسترده ای دارد.

 

معاون بسیج جامعه پزشکی استان، نخستین اقدام این تیم‌ها نیاز سنجی شامل موارد فرهنگی بهداشتی و سیاسی و درمانی و آموزشی است، اظهار کرد: فرمانده ناحیه و مدیر شبکه بهداشت شهرستان سرتیم این نیروها هستند، و  اولویت دوم پس از اجرای این طرح سبک زندگی اسلامی است.

 

سالمندان بوئین میاندشت،10 درصد بالاتر از آمار کشور

در ادامه این آیین «رضا کیخائی» با اشاره به اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی کشور در عرصه بهداشت و درمان انجام شده است که با چهل سال قبل قابل مقایسه نیست و شاخص امید به زندگی در ابتدای انقلاب رتبه 184 داشت که اکنون به رتبه بیستم در میان کشورهای جهان رسیدیم، گفت: شهدای جامعه پزشکی پس از نیروهای نظامی بیشترین تعداد است که نشان می دهد پزشکان گروه پیشتازی بودند که امتحان خوبی را در جنگ پس دادند و اکنون میدان مبارزه تغییر کرده است.

 

 مدیر شبکه بهداشت ودرمان بویین میاندشت با بیان اینکه نرخ سالمندی در کشور 9 درصد  است ولی این نرخ در بویین میاندشت 19 درصد است و به معنای آن است که یک پنجم جمعیت شهرستان سالمندان بالای 60 سال سن هستند، تبیین کرد: سالمندان به خدمات و مراقبت های مخصوصی نیاز دارند و برای خدمات بهتر طرح «هُمکر»را خانه به خانه  اجرا کردیم.

 

در ادامه این آیین «محمدرضا توسلی» با بیان اینکه چهار پروژه شامل دفتر بسیج جامعه پزشکی، اداره گاز شهر افوس و دو پرژه آبرسانی به روستاهای جوزان و القارن در شهرستان با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان افتتاح شد، گفت: نیازهای شهر افوس که شهری گردشگری است و باید برای گردشگران این شهر باید امکاناتی در منطقه ایجاد شود و گاز رسانی به شهر افوس یکی از زیر ساخت های این امکانات است./

نظر شما