شناسهٔ خبر: 31188054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

ساز و کار استانی شدن انتخابات در کشور وجود ندارد/بررسی طرح پس از لایحه بودجه

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: از معایب استانی شدن انتخابات مجلس، نبود ساز و کار لازم در این زمینه و افزایش هزینه‌های انتخاباتی است.

صاحب‌خبر -

سیدتقی کبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به موضوع طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح معایبی دارد که اگر برطرف شود قابل توجه است اما اگر رفع نشود، تعدادی از استان‌ها دچار ضرر و زیان می‌شوند.

وی تصریح کرد: این طرح دو مشکل عمده دارد یکی اینکه اگر انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی برگزار شود، با توجه به اینکه در جامعه تعریف حزب، واقعی نیست، هزینه‌های انتخاباتی افزایش یافته و زمینه برای حضور قدرت‌ها و ثروت‌ها فراهم و نیروهایی که پشتوانه مالی ندارند دچار مشکل می‌شوند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: دومین اشکال مهم این طرح نیز این است که هم‌اکنون ساز و کار استانی شدن انتخابات در کشور وجود نداشته اما طرفداران این نظریه معتقد هستند که اگر نگاه نمایندگان ملی و استانی شود، از نگاه صرف شهرستانی خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی معایب و محاسنی دارد اما معایب آن بیشتر است بیان کرد: این طرح در هفته گذشته در صحن مجلس مطرح شد اما پیش از آن کلیاتش تصویب شده بود و هم‌اکنون دو ماده واحده آن مصوب شده اما در ماده سه آن که شاید اساسی‌ترین ماده آن باشد، کیفیت انتخاب است که بعضا در آن اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

کبیری افزود: در این زمینه تعدادی پیشنهاد مطرح شد که رای نیاورد که از جمله آن حذف ماده سه آن یعنی جزو ماده اصلی این طرح بود و چون از این هفته بحث لایحه بودجه مطرح می‌شود، ادامه بحث پس از پایان لایحه بودجه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/61024/ن

نظر شما