شناسهٔ خبر: 31187984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

انتقام سخت ایران در انتظار تروریست ها

صاحب‌خبر -




جنایت سبعانه و تروریستی حمله انتحاری به اتوبوس حامل مرزبانان کشورمان که به شهادت 27 نفر انجامید با محکومیت گسترده از سوی مقام‌های داخلی و خارجی همراه شد. مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان تأکید کردند که تروریست‌ها با انتقامی سخت مواجه خواهند شد.
شامگاه چهارشنبه بود که در بیانیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه تأیید شد حمله انتحاری یک دستگاه وانت مملو از مواد منجره در جاده خاش- زاهدان به اتوبوس حامل جمعی از پاسداران مرزبان در حال بازگشت از محل مأموریت‌شان به شهادت 27 نفر و زخمی شدن 13 نفر از آنان انجامید. گروهک تروریستی جیش‌العدل با انتشار اطلاعیه‌ای در فضای مجازی مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت.
سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، روز پنجشنبه اعلام کرد که شهیدان مرزبان مدافع حریم امنیت ایران اسلامی از لشکر 14 امام حسین(ع) و متعلق به 14 شهر و شهرستان استان اصفهان بودند. او تأکید کرد که اقدام تروریستی تکفیری‌ها در سیستان و بلوچستان بی‌پاسخ نخواهد ماند و آنها با انتقام کوبنده سپاه مواجه خواهند شد.پس از این حادثه تروریستی در استان‌های اصفهان و سیستان‌وبلوچستان عزای عمومی اعلام شد. پیکر شهیدان این حادثه تروریستی از زاهدان به اصفهان منتقل شد. مراسم تشییع شهدا بعد از ظهر امروز با حضور مقام‌های کشوری و لشکری در شهر اصفهان برگزارمی‌شود.
وزیر اطلاعات: از تروریست‌ها انتقامی سخت خواهیم گرفت
وزیر اطلاعات با صدور پیام تسلیتی در پی شهادت تعدادی از پاسداران در عملیات تروریستی جاده خاش – زاهدان، تأکید کرد یقیناً سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) بر اساس حکم صریح قرآن کریم «أَشِدّاءُ عَلَی الکفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» با ایمان، اقتدار و اشراف کامل اطلاعاتی، انتقامی سخت و کوبنده از طراحان، عاملان و حامیان این جنایت هولناک ضد بشری خواهند گرفت و این جانیان بالفطره را به سزای اعمال ننگینشان خواهند رساند.به‌گزارش ایرنا، سید محمود علوی با بیان اینکه این اقدام ایادی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل بار دیگر عجز و ناتوانی شیطان بزرگ و گروهک‌های زبون را مقابل اراده‌ الهی و پولادین ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی به منصه ظهور گذاشت، افزود: «همزمانی نشست از پیش شکست خورده ورشو با این جنایت مذبوحانه انتحاری که از سرِ استیصال توسط عوامل تروریستی تکفیری نادان و شادمانی منافقین وطن فروش مزدور انجام گرفت، بیانگر توطئه‌ای از پیش طراحی شده برای سرپوش گذاشتن بر اضمحلال و ناتوانی نظام سلطه در ایجاد امید واهی میان سردمداران زبون مرتجع منطقه است».
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز چهارشنبه شب در پیامی به مناسبت این حادثه تروریستی با اشاره به اینکه این جنایت ضد ملی برای انتقام از حضور مقتدرانه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن طراحی و اجرا شده، تأکید کرد: «این حادثه خللی در اراده راسخ ملت در دفاع از انقلاب اسلامی وارد نمی‌کند و عزم ملی را برای مبارزه بی‌امان با تروریسم راسخ‌تر از همیشه خواهد کرد.» جهانگیری همچنین با صدور دستوری به استاندار سیستان‌وبلوچستان، بر شناسایی و برخورد با مسببان حادثه تأکید کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز از جمله دیگر مسئولانی بودند که در پیام‌هایی به محکومیت این حادثه پرداختند.
فرمانده کل سپاه: پاکستان تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک با ایران را تشدید کند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی تأکید کرد که سپاه پاسداران راسخ‌تر و مصمم‌تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام، ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان، انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت. سرلشکر محمد علی جعفری در پیام خود ضمن محکومیت این اقدام تروریستی افزود: از دولت برادر پاکستان و نهادهای امنیتی و ارتش این کشور همسایه انتظار است با تشدید اقدامات و تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران، عرصه را بر تروریست‌های تکفیری و مزدور دشمنان دو ملت، تنگ و با برخورد قاطع با آنها امکان هرگونه اقدام ضد امنیتی و مخاطره‌انگیز را از آنان سلب کند.
شورای امنیت حمله تروریستی در ایران را بشدت محکوم کرد
حادثه تروریستی جاده خاش – زاهدان طی دو روز گذشته با محکومیت گسترده در داخل و خارج کشور همراه شد. مولوی عبدالحمید مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، بزرگان و معتمدان طوایف و قبایل سیستان‌وبلوچستان در بیانیه‌های خود هدف دشمن از چنین اقداماتی را ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و نشانه گرفتن وحدت مردم دانستند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را بشدت محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آنها با دولت ایران همکاری کنند. در بیانیه شورای امنیت با شوم و بزدلانه خواندن این حادثه تروریستی آمده است: «اعضای شورای امنیت مجدداً تأیید می‌کنند تروریسم در تمام اشکال و تظاهرات آن یکی از جدی‌ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین‌المللی است.»
این بیانیه افزود: «اعضای شورای امنیت تأکید کردند: عاملان، سازمان‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی باید پاسخگو شده و به دست عدالت سپرده شوند. از همه کشورها هم می‌خواهیم به موجب وظایف خود تحت قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت مربوطه، به طور فعال با دولت ایران و سایر مقامات مربوطه در این زمینه همکاری کنند.» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز حمله تروریستی در سیستان‌وبلوچستان را محکوم و به خانواده‌های جانباختگان و دولت ایران تسلیت گفت.
اتحادیه اروپا نیز در بیانیه خود با اشاره به تروریستی بودن حادثه خاش نوشت:هیچ توجیهی برای چنین اقدام تروریستی ظالمانه‌ای وجود ندارد.
دولت‌ها و سفارت‌های ترکیه، اسپانیا، چین، کویت، قطر، لبنان، پاکستان، ارمنستان و ونزوئلا در کنار گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی نیز در پیام‌هایی خطاب به رئیس جمهوری، دولت و ملت ایران این جنایت تروریستی را محکوم و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.
وزارت امور خارجه لهستان که با تبعیت از امریکا، میزبان نشستی ضدایرانی ورشو بود در واکنش به پیام توئیتری «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: «لهستان تروریسم را درهر شکلی که باشد، محکوم می‌کند.» این فرار رو به جلو در حالی بود که ظریف در صفحه توئیتری خود با اشاره به حمله انتحاری روز چهارشنبه در سیستان‌وبلوچستان نوشته بود: «آیا تصادفی نیست که در همان روزی که ایران هدف ترور قرار می‌گیرد، سیرک ورشو آغاز به‌کار می‌کند؟ بخصوص زمانی که دار و دسته همان تروریست‌ها در خیابان‌های ورشو برایش هورا می‌کشند و با به‌کارگیری روبات‌های توئیتری، از آن حمایت می‌کنند؟»

خـــبر
رئیس جمهوری:حمله به اتوبوس پرسنل فداکار سپاه عمق درماندگی دشمنان است

رئیس جمهوری حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش - زاهدان را نمایش عمق استیصال و درماندگی مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران دانست و تأکید کرد: «بی تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید و بار دیگر همدلی و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌های بلند نظام اسلامی و کیان ملی، امیدهای واهی آنها را به یأس تبدیل خواهد کرد». به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: «مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران، حضور باشکوه و حماسی هموطنان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را با حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان، به نمایش گذاشتند». در این پیام ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و تسلیت این ضایعه به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران، نیروهای نظامی و بویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمده است: «این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت آفرینی برای خاورمیانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر این منطقه، قربانی سوداگری تسلیحاتی آنان و دلارهای آلوده به خون مظلومان است».


برچسب‌ها:

نظر شما