شناسهٔ خبر: 31187938 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

همسر دکتر علی شریعتی درگذشت

همسر مرحوم دکتر علی شریعتی دیروز درگذشت.
به گزارش ایسنا، پوران شریعت‌رضوی همسر مرحوم دکتر علی شریعتی که در بیمارستان بستری بود، دیروز جمعه درگذشت.
پیکر پوران شریعت‌رضوی در امامزاده عبدالله و در کنار مزار برادرش مهدی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، سه دانشجوی شهید ۱۶ آذر ۳۲ به خاک سپرده خواهد شد. مراسم تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی صبح روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.
روزنامه مردم سالاری درگذشت وی را به خانواده محترمشان تسلیت می گوید . 

سخنگوی وزارت کشور خبر داد
تعیین سهمیه ویژه برای زنان در فهرست‌های انتخاباتی احزاب و جبهه‌ها طبق لایحه جامع انتخابات

سخنگوی وزارت کشور از تعیین سهیه ویژه برای زنان در فهرست‌های انتخاباتی احزاب و جبهه‌ها طبق لایحه جامع انتخابات خبر داد.
به گزارش ایسنا، سید سلمان سامانی در تشریح ویژگی‌های لایحه جامع انتخابات از اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبر داد و اظهار داشت: قوه قضائیه به منظور رسیدگی خارج از نوبت به جرایم و شکایت‌های انتخاباتی حسب درخواست هیئت اجرایی در سطح کشور با اختصاص شعبه موجود یا تشکیل شعبه ویژه به جرایم و شکایت انتخاباتی رسیدگی می‌کند.
وی در ادامه افزود: همچنین مطابق این لایحه از زمان ثبت نام تا پایان انتخابات احضار و بازداشت نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامات قبل از نامزدی یا تخلفات انتخاباتی ممنوع است مگر در مواردی که به نظر رئیس قوه قضائیه عدم بازداشت آنان موجب تضییع حق شود یا اخذ تأمین و تضمین لازم ممکن نباشد.
سامانی با اشاره به ماده ۲۶ لایحه جامع انتخابات اظهار داشت: طبق این ماده رأی دهندگان می‌توانند در حوزه‌هایی که احزاب ملی یا جبهه‌ها نامزد یا نامزدهایی را معرفی می‌کنند به فهرست هر یک از احزاب یا جبهه‌ها رأی دهند و در این صورت رأی مأخوذه برای تمامی نامزدهای آن فهرست منظور می‌شود.
وی اضافه کرد: احزاب ملی و جبهه‌ها برای استفاده از امکان موضوع این ماده باید در زمان انتخابات دارای پروانه فعالیت باشند، حداقل ۵ هزار نفر عضو رسمی به تأیید مرجع مربوطه داشته باشند، حداقل یک ششم از جمع نامزدهای معرفی شده خود در سراسر کشور را به زنان اختصاص داده و در حوزه‌های انتخابیه دارای سه نماینده حداقل یک نفر از زنان، در حوزه‌های انتخابیه دارای ۴ و ۵ نماینده حداقل دو نفر از زنان و در حوزه‌های انتخابیه ۶ نماینده و بالاتر حداقل یک‌سوم کرسی‌های آن حوزه انتخابیه را از بین زنان معرفی کنند.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها خاطرنشان کرد: احزاب ملی و جبهه‌ها حداکثر تا ۷ روز قبل از آغاز اخذ رأی باید فهرست خود را به ستاد انتخابات کشور ارائه و تاییدیه 
دریافت کنند.

بادامچی: نباید با اختلافات برخورد ریشه‌ای شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هر جایی که یک تحول اساسی به وجود آمده است، تشکل‌ها، ریش‌سفیدان جریانات سیاسی و حتی حاکمیت سردمدار آن بوده و همکاری کرده‌اند تا سایر افراد راه خود را پیدا کرده و
 ادامه دهند.
محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تغییر رویکرد جریان‌های سیاسی برای کنارگذاشتن اختلافات جناحی و اولویت قرار دادن منافع ملی کشور در آغاز ورود به دهه پنجم انقلاب اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی که هم‌اکنون در آن قرار داریم اگر ما منافع ملی را لحاظ نکنیم و هر کسی سرگرم کار خودش باشد متأسفانه پیامدهای خوبی را نخواهیم داشت. ما باید از منفعت‌های شخصی موجود گذر کنیم تا به یک نقطه اشتراک تصمیم‌گیری و اجرایی برسیم.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافات جناحی به نوعی خیانت به کشور و ملت نیست؟ گفت: اختلافات در سطحی بسیار خوب است. اصلاً اگر اختلافات وجود نداشته باشد، رشدی به وجود نمی‌آید. منتها اختلافات باید ناشی از تجربه، بینش و آگاهی باشد. ما نباید با اختلافات برخورد ریشه‌ای به طوری که به کلی از بین بروند داشته باشیم. از این نوع اختلاف نباید تلقی خیانت و این گونه مسائل را داشت. تلقی خیانت از اختلافات راه به جایی نمی‌برد. ولی نباید این نکته را فراموش کرد که باید برای یکسری از مسائل اشتراک مساعی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما