شناسهٔ خبر: 31187908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه ایتالیایی: کنفرانس ورشو علیه ایران و اتحادیه اروپا بود

رم - ایرنا - روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' در گزارشی از کنفرانس ورشو در لهستان نوشت: این کنفرانس به جز ایران، علیه اتحادیه اروپا نیز بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، روزنامه 'لاستمپا' روز جمعه نوشت: در کنفرانس ورشو با توجه به پاسخ های وزیر امور خارجه لهستان به سئوالات متعدد خبرنگاران می توان دریافت که این کنفرانس به جز ایران، علیه اتحادیه اروپایی نیز بود. نبود کشورهای بزرگی مانند آلمان و فرانسه نیز مصداق این واقعیت است.
این روزنامه به نقل از کورت دبوف مدیر موسسه تحریر برای سیاست خاورمیانه و کارشناس موسسه پژوهش های اروپایی، نوشت: کنفرانس ورشو نشست عجیبی بود، فراموش نکنیم که میزبان این کنفرانس کشوری بود که اصلأ سیاست خاورمیانه ای ندارد، هدف آمریکا از برگزاری این کنفرانس این بود که ایران را بار دیگر به دستور کار بین المللی باز گرداند.
این روزنامه افزود: در دو روز گذشته پرچم های سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در داخل و خارج از ورزشگاه بزرگ ورشو به اهتزاز درآمد و رودی جولیانی وکیل ترامپ نیز به رغم انتقادات مختلف برای آنها سخنرانی کرد.
نتانیاهو نیز از ورشو نتایج نمادینی به خانه برد، او به اروپایی های حاضر و غایب در مورد 'نقض' حقوق بشر در ایران تذکر داد و همچنین با لبخند با وزیران کشورهای عربی که از این دیدارها معذب هستند و نمی توانند آن را در کشورهایشان علنی کنند، ملاقات کرد.
نتانیاهو همچنین به متحد خود آمریکا نیز خاطرنشان کرد که از خود در خاورمیانه با یا بدون کمک واشنگتن دفاع خواهد کرد.
این روزنامه ایتالیایی ادامه داد: در جریان کنفرانس ورشو هنگامی که وزیر امور خارجه یمن میکروفون را به نتانیاهو سپرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنان خود را با شوخی در مورد آغاز همکاری بین اسرائیل و کشورهای عربی آغاز کرد، شاید بتوان گفت که تصویر پایانی شرکت کنندگان در این کنفرانس و مشاهده نتانیاهو در کنار وزیران امور خارجه کشورهای عربی، بهترین وجه نشستی است که به اصرار فراوان دولت آمریکا برگزار شد.
لاستمپا مدعی شد: مبحث اصلی سخنرانان روز گذشته ایران بود و شدیدترین حمله از جانب مایک پنس صورت گرفت که خواستار 'اتحاد کشورهای آزاد جهان برابر مسئولیت ایران در وقایع خاورمیانه، یمن، سوریه و لبنان شد'.
معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین از کشورهای اروپایی خواست که از توافق هسته ای با ایران خارج شوند. درخواستی که با مخالفت آنان روبرو شد.
لهستان امیدوار است که پس از میزبانی این کنفرانس بتواند از حمایت های بیشتری از جانب آمریکا برخوردار شود و نظامیان بیشتری در مرز بین این کشور و روسیه مستقر گردند.
شبد**اروپام**461**1455**1379

نظر شما