شناسهٔ خبر: 31187762 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشست خبری ترامپ با خبرنگاران بار دیگر به مشاجره کشیده شد

کنفرانس خبری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با خبرنگاران برای چندمین بار به درگیری لفظی وی با آنها و توهین به برخی رسانه‌های آمریکایی منجر شد.

صاحب‌خبر -

نشست خبری ترامپ با خبرنگاران بار دیگر به مشاجره کشیده شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با خبرنگاران بار دیگر به درگیری لفظی وی با خبرنگار سی‌ان‌ان و توهین به برخی رسانه‌های آمریکایی منجر شد.

مساله از جایی آغاز شد که جیمی کاستا، خبرنگار سی‌ان‌ان تلاش کرد با ارجاع به آمار‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا که دولت ترامپ آن‌ها را منتشر می‌کند این مساله را خاطر نشان شود که ارتباط معنا داری بین مهاجرانی که وی آن‌ها را خطرناک و مهاجم توصیف می‌کند با میزان قتل و جرم و جنایت در آمریکا وجود ندارد.

کاستا گفت: شما اطلاعاتی را درباره آنچه در مرز‌ها روی می‌دهد ارائه و آن را یک تهاجم توصیف می‌کنید، صحبت از زنانی می‌کنید که دهانشان را چسب زده اند، با این حال گزارش‌های زیادی وجود دارند، آمار‌های جنایی زیادی وجود دارند، داده‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا وجود دارند که نشان می‌دهند گذر از مرز‌ها (عبور مهاجران غیر قانونی به خاک آمریکا) به کمترین میزان خود رسیده است و مهاجران ثبت نشده نیز کمترین جرائم را مرتکب شده اند.

ترامپ گفت: شما که اصلا به این آمار‌ها اعتقادی ندارید. اگر به آمار‌ها باور دارید به زندان‌های فدرال نگاهی بکنید.

کاستا گفت: این را می‌خواهم از شما بپرسم که جواب شما به منتقدانی که می‌گویند شما در واقع وضعیت اضطرار و فوق العاده ملی را ایجاد می‌کنید، صحبت اینچنینی را مطرح می‌کنید تا به دیوار برسید.

ترامپ با اشاره به زنانی که در نشست خبری خود حاضر کرده بود، کسانی که نزدیکانشان به دست مهاجران غیر قانونی کشته شده بودند، گفت: از این زنان فوق العاده بپرسید که دختران و پسرانشان را از دست داده اند. علت هم این است که سوالی که می‌پرسید سوالی بسیار سیاسی است، شما برنامه‌ای دارید، شما (از) سی‌ان‌ان هستید، خبر (گزاری) جعلی هستید. برنامه‌ای دارید.

وی ادامه داد آمار و ارقامی که شما می‌دهید اشتباه هستند. به آمار جمعیت زندان‌های فدرال نگاه کنید. نگاه کنید چند نفر هستند و درصد مهاجران خارجی چیست. این سوال جعلی است.

خبرنگار بعدی که برای سوال کردن از رئیس‌جمهور آمریکا بلند شد گفت: در ادامه همین مساله، با در کنار هم قرار دادن آمار جرائم، آماری که گشت‌های مرزی می‌دهند و آماری که دولت می‌دهد نشان می‌دهند که مهاجران غیر قانونی کاهش یافته است، خشونتی در مرز‌ها نیست. منظور اینکه میزان خشونتی که گفته می‌شود نیست.

ترامپ گفت: می‌گویید خشونتی وجود ندارد؟ هفته گذشته بیست و شش نفر در درگیری‌های مرزی کشته شده اند، یک مایل آن سو‌تر از جایی که من رفته بودم.

خبرنگار گفت: من هم رفته بودم، درک می‌کنم، ولی سوال اینجاست که شما آمارتان را از کجا می‌آورید؟ زیرا بخشی عمده از دی. ئی. ای، گزارش آماری جرائم که دیده ایم نشان می‌دهد خشونت‌ها در گذرگاه‌های مرزی کاهش یافته است، مهاجران غیر قانونی کمتر و خشونت نیز کمتر شده است. مبنای شما برای این کار چیست؟

ترامپ با عصبانیت با نیمه کاره گذاشتن سوال خبرنگار گفت: صبر کن! بنشین! یک سوالت را پرسیدی!

وی در ادامه گفت: من آمارم را از منابع مختلف می‌آورم، مانند وزارت امنیت داخلی در ابتدا، آماری هم که من از وزارت امنیت داخلی دارم فاجعه است. می‌دانید فاجعه بعدی چیست، آماری که در وزارت امنیت داخلی از هزینه‌ای که انجام می‌دهیم و پولی که برای (مقابله با) مهاجران غیر قانونی صرف می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما