شناسهٔ خبر: 31187642 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تراکتورسازی برنده بازی بزرگ هفته

آماده‌ترین اشکان سال

بازی بزرگ هفته هجدهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۵:۳۰ دیروز در ورزشگاه یادگار امام تبریز بین تراکتورسازی و استقلال آغاز شد که این بازی نهایتا با تک‌گل دقیقه ۵۳ اشکان دژاگه به سود تراکتورسازی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

جرج لیکنس تراکتورسازی را با این ترکیب به مصاف استقلال فرستاد: محسن فروزان، ایمان سلیمی، محمد طیبی، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان حاج‌صفی، مهدی مهدی‌پور، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، یوکیا سوگیتا، اشکان دژاگه (۹۰- علی عبدالله‌زاده) و آنتونی استوکس. در سمت مقابل وینفرد شفر هم استقلال را این‌طور آرایش داده بود: مهدی رحمتی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی (۸۴- اللهیار صیادمنش)، امید نورافکن، وریا غفوری(۶۲- گادوین منشا)، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و مرتضی تبریزی(۷۰- ایسما). قضاوت این مسابقه را هم اشکان خورشیدی بر عهده داشت که با توجه به شرایط ملتهب داوری در فوتبال ایران، عملکرد خوب و موفقی در زمینه اداره بازی داشت.

در روزی که ورزشگاه یادگار امام کاملا پر از جمعیت شده بود، نیمه اول این بازی در حد انتظارها از آب در نیامد. هر دو تیم آشکارا تحت تاثیر جو ورزشگاه بودند و البته بارش جسته و گریخته برف و باران هم کار را سخت کرده بود. در این نیمه توپ و میدان بیشتر دست بازیکنان تراکتورسازی بود؛ اما دو تیم تقریبا بدون خلق موقعیت جدی به رختکن رفتند. با آغاز نیمه‌دوم تراکتورسازی فشار را بیشتر کرد و خیلی هم زود نتیجه گرفت. در دقیقه ۵۳ پاس قطری و هوشمندانه احسان حاج‌صفی برای دژاگه باعث شد کاپیتان تیم‌ملی با نفوذ از گوشه محوطه جریمه و یک شوت دقیق به زاویه مخالف دروازه مهدی رحمتی را باز کند. بعد از این گل وینفرد شفر از همه قوای تهاجمی‌اش برای برگرداندن نتیجه استفاده کرد. او در فواصل ۱۰ دقیقه‌ای سه مهاجم تیمش یعنی گادوین منشا، ایسما و اللهیار صیادمنش را به زمین فرستاد. استقلال رفته رفته بر جریان توپ و میدان مسلط شد و یکی، دو موقعیت خوب هم برای گلزنی به‌دست آورد؛ اما دروازه تراکتورسازی باز نشد تا سه امتیاز حیاتی این مسابقه به حساب تبریزی‌ها واریز شود. با این پیروزی تراکتورسازی ۳۳ امتیازی شد و عملا در یک قدمی مثلث صدر جدول یعنی پرسپولیس، سپاهان و پدیده قرار گرفت. کار استقلال اما با این باخت سخت‌تر از قبل شد. آنها با یک بازی عقب‌افتاده ۲۸ امتیازی ماندند.

نظر شما