شناسهٔ خبر: 31187610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

بایسته های دهه پنجم انقلاب- ۴

شریف لکزایی: تعمیق عدالت اجتماعی در دهه پنجم انقلاب باید در دستور کار باشد

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم اهتمام ویژه به منظور توسعه و تعمیق عدالت اجتماعی در کشور در دهه پنجم انقلاب تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر شریف لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر این که تلاش در جهت تحقق شعارهای انقلاب اسلامی از جمله در دو مقوله عدالت و آزادی باید بیش از پیش در دهه پنجم مورد توجه باشد، اظهار داشت: در چهار دهه گذشته با وجود همه تلاش ها و دستاوردها ، در برخی زمینه ها دچار آسیب هایی بوده ایم که این ها اجازه نداده که اهداف انقلاب به شکل مطلوب و ایده آل محقق شود و لذا ما باید در این خصوص به ویژه مقوله عدالت اجتماعی کارهای جدی تری انجام دهیم.

وی افزود: به لطف الهی همچون چهل سال گذشته، مردم ما با حضور توأم با بصیرت خود پای کار انقلاب و کشور هستند و در همین راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان دادند با آمادگی کامل در میانه میدان حضور دارند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: در این بین ، آن چه مهم و ضروری است این که باید در مناصب اجرایی و مدیریتی کشور تحولی رخ دهد، تا شعارها و اهداف انقلاب محقق شود.

وی با تاکید بر نقش مهم نخبگان حوزه و دانشگاه در گفتمان سازی اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی ابراز داشت: ما در ابعاد دانشی، فکری و فرهنگی ، خوشبختانه در طول چهار دهه اخیر، تولیدات بسیار خوبی در کشور داشته ایم اما با این وجود عدم توجه لازم و نیز عدم بهره گیری مدیریت اجرایی کشور از این گنجینه فکری و فرهنگی یک ضعف و آسیب جدی به شمار می رود و حال آن که اگر این حلقه تکمیل شده و ارتباط بین نخبگان و برجستگان با بدنه اجرایی و مدیران دولت شکل بگیرد و هماهنگی ها و تعاملات افزایش یابد، قطعاً بخش مهمی از مشکلات مرتفع شده و برکات این روند، نصیب کشور و انقلاب می شود.

لکزایی افزود: واقعیت آن است که در حال حاضر تولیدات خوبی در کشور وجود دارد اما استفاده مطلوبی از آن ها نمی شود که این ها به نوعی هدر رفت توان و انرژی نیروی انسانی است که خود هزینه های دیگری بر کشور تحمیل می کند.

وی گفت: از سویی اعتقاد به نیروی عظیم جوانان خوش فکر و کاربلد به عنوان موتور پیشران حرکت کشور، همواره از نکات مورد اعتقاد و تأکید خاص مقام معظم رهبری از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون بوده و مدیران کشور نیز باید از این سیره معظم له به خوبی الگوگیری کنند.

۳۱۳/۸

نظر شما