شناسهٔ خبر: 31187371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار بوشهر:

تمدن ایرانی مدیون و مرهون عنصری به نام شعر و ادب فارسی است

بوشهر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تمدن ایرانی مدیون و مرهون عنصری به نام شعر و ادب فارسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی جمعه‌شب در مراسم شب شعر در تنگستان اظهار داشت: شاهد رویداد بزرگ فرهنگی با حضور شاعرانی بزرگ هستیم و این جمع محفلی از ادیبان است که سخن گفتن در چنین محافلی بسیار سخت است.

وی اضافه کرد: ایرانی‌ها از گذشته‌های دور همواره یکی از ابزار انتقال پیام خود را شعر می‌دانسته‌اند و شعر بوده که تمدن ایرانی را زنده نگه داشته است و تمدن ایرانی مدیون و مرهون عنصری به نام شعر و ادب فارسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تمدن ایرانی اگر امروز درخت کهنسالی است و به قدمت و دیرینگی خود می‌بالد به خاطر عنصر ادب و شعر بوده است که به این تنومندی و کهنسالی کمک کرده است.

فرماندار تنگستان نیز ضمن تشکر از حضور شاعران برجسته کشوری اظهار داشت: ارزش قلم به نویسنده آن بستگی دارد و نویسندگان و صاحبان قلم هستند که به فرهنگ هویت و معنا می دهند،  چرا که پویایی یک جامعه بستگی به صاحبان اندیشه و قلم دارد.

عبدالحسن رفیعی پور افزود: شعر شناسنامه سرزمین ما و قوام بخش هویت فرهنگی این مرز و بوم است و شعر هنر ملی ایرانیان برای ابراز اندیشه‌ها و عواطف پاک انسانی و الهی مردم این سرزمین و در همه زمان‌ها میراث عظیم تمدن ایران با شعر شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: تنگستان دیار دلیرمردی سرداران بزرگی چون رئیسعلی دلواری و زائر خضرخان اهرمی در راه مبارزه با استعمار پیر انگلیس و مهد عالمان بزرگی چون آیت الله علم الهدای اهرمی، معتقد اهرمی و آیت‌الله حق‌شناس بوده و برگ زرینی در تاریخ ایران و جهان ثبت کرده‌اند.

فرماندار تنگستان اظهار امیدواری کرد با حضور شاعران برجسته کشوری در تنگستان این ارتباط دو سویه باعث شود که هنر شعر و شاعری رونق بیشتری در شهرستان ایجاد کند.

نظر شما