شناسهٔ خبر: 31187193 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوتاه از دنیای انرژی

شانا| دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی پس از بارگیری و انتقال به دریا، عصر روز پنج‌شنبه در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شد.

صاحب‌خبر -

نصب دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس‌جنوبی

شانا| دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی پس از بارگیری و انتقال به دریا، عصر روز پنج‌شنبه در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شد. شناور HL۵۰۰۰ عملیات نصب سکوی اقماری ۲۴A با وزنی معادل ٢٣٠٠ تن را در دریا تکمیل کرد و پس از پایان مراحل نصب سازه‌های پل و مشعل با توجه به شرایط جوی حداکثر در مدت دو هفته، بهره‌برداری و برداشت گاز ترش غنی از این سکو آغاز می‌شود. این سکو، برای حمل به میدان گازی پارس جنوبی با روش push pull روی شناور FLB۱۲۴ بارگیری شده است. با بهره‌برداری از این سکو، روزانه ١٤.٢ میلیون مترمکعب معادل یک‌دوم یک فاز استاندارد گازی پارس جنوبی به توان تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

از سر‌گیری واردات نفت کره از ایران

ایسنا|کره جنوبی واردات نفت ایران را در ژانویه پس از چهار ماه وقفه از سر گرفت، اما آمار گمرکی نشان داد واردات این کشور ۷۶ درصد نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است در نوامبر از امریکا یک معافیت شش ماهه برای ادامه واردات از ایران دریافت کرد، اما به دلیل مسائل پرداخت و بیمه، نتوانست فورا وارداتش را از سر بگیرد. آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد: این کشور ۲۲۷ هزار و ۹۴۱ تن یا معادل ۵۳ هزار و ۶۷۶ بشکه در روز نفت ایران را در ژانویه وارد کرد که در مقایسه با ۹۵۰ هزار و ۱۳ تن در ژانویه سال ۲۰۱۸، به میزان ۷۶ درصد کاهش داشت.

افزایش تلفات جاده‌ای با حذف قیر از بودجه ۹۸

عضو هیات‌مدیره اتحادیه فراورده‌های نفتی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قیر گفت:  تغییر «بند هـ » بودجه ریسک بزرگی برای عمران کشور به همراه دارد و این تغییر در شرایط تحریم به نفع دولت و مردم نیست. وحید شیخی در ادامه افزود: با نگاهی به بودجه ۹۷ شاهدیم که وزارت نفت متعهد بود ۴میلیون تن ماده اولیه قیر جهت سازمان‌های دولتی تحویل نماید که با کسر بدهی قبلی، مقدار باقی مانده تحویلی فاصله زیادی با تعهد بودجه دارد. حال در لایحه بودجه ۹۸ دولت با وجود کسری ۴۵۰۰۰ میلیاردی و مشکلات صادرات نفت و قیر، پیشنهاد نموده بجای تحویل ماده اولیه قیر وجه نقد جهت خرید قیر پروژه‌های عمرانی بپردازد.

 

نظر شما