شناسهٔ خبر: 31187157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

تائید دادستان جدید آمریکا
مجلس سنای آمریکا «ویلیام بار» را که در دهه ۱۹۹۰ نیز سابقه خدمت به عنوان دادستان کل آمریکا را داشته به عنوان دادستان کل جدید دولت ترامپ تأیید کرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ویلیام بار، یک وکیل جمهوری خواه شناخته شده است. او در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ نیز دادستان کل آمریکا بوده است.
مجلس سنای آمریکا در رأی گیری که روز پنجشنبه داشت ویلیام بار را به عنوان دادستان کل جدید منصوب کرد. او قرار است در این سمت جانشین متیو ویتاکر که به عنوان دادستان کل موقت منصوب شده بود، شود.

انتخابات زودهنگام در انتظار اسپانیا
نخست وزیر اسپانیا در یک سخنرانی از برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام این کشور در تاریخ ۲۸ آوریل خبر داد. به گزارش اسپوتنیک، این فراخوان برای برگزاری انتخابات زودهنگام دو روز بعد از آن اعلام می‌شود که پارلمان اسپانیا پیش‌نویس لایحه بودجه ۲۰۱۹ را که از سوی دولت پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور پیشنهاد شده بود رد کرد. «پدرو سانچز» در یک سخنرانی برای مردم اسپانیا اظهار کرد: من بین انجام ندادن هیچ کاری و یا ادامه کار بدون دریافت بودجه و تقاضا از اسپانیایی‌ها برای زدن حرفشان، دومی را انتخاب می‌کنم. اسپانیا نیاز به حرکت به جلو و پیشرفت همراه با شکیبایی، احترام، میانه روی و عقل سلیم دارد.

توجه پوتین به دغدغه‌های اردوغان
رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو توجه ترکیه به تأمین امنیت مرزهایش با سوریه را درک می‌کند و در این مساله، بر اساس «وجود یک توافق مناسب» میان آنکارا و دمشق عمل می‌کند.
به گزارش روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» در کنفرانس خبری مشترکی که پس از نشست سران سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه در سوچی برگزار شد، گفت: ما بر اساس وجود توافق مناسبی میان ترکیه و سوریه عمل می‌کنیم و این توافق بر اصول همکاری در مبارزه با تروریسم تاکید کرده است و می‌توان از آن به عنوان زمینه‌ای برای همکاری در حال حاضر استفاده کرد.

نظر شما